مهمترین اصول در سئو 2019

سلام دوستان. من نظام پرور مدیر توسعه کسب و کار و مشاور امور صادراتی گروه شرکت­ های آراد هستم. در این مقاله می­ خواهم در مورد بحث انتخاب دامنه برای شروع کار با شما صحبت کنم.خیلی از شما برای اینکه شروع کنید ابتدای کار برای سایت­ های خودتان باید دامنه­ هایی انتخاب کنید و مواردی پیش می ­آید که نمی ­دانید چه دامنه ­ای مناسب کارتان است. اگرچه واحد فنی ما اساساً این کار را برای شما انجام می دهد و دامنه­ های مرتبط با موضوع کاریتان را به شما پیشنهاد می­ دهد. من چند تا اصل به شما می­ گویم، این چند تا اصل را در نظر بگیرید و پیشنهادهای ما را بررسی کنید.

راهنمای انتخاب دامنه مناسب برای سایت

ما موضوع را از شما می­ پرسیم و به شما یک سری پیشنهاد می­ کنیم و با توجه به این قضیه شما می­ توانید بررسی کنید که آیا با این اصول مناسب است یا نه؟

تاثیر طول دامنه در سئو سایت

  • اول

    همیشه خودتان یا از طریق ما به دنباله دامنه­ هایی با اسم کوتاه باشید، حالا حتی ممکن است که معنی این دامنه برای شما یک مقدار سخت باشد یا پیچیده باشد یا اصلاً معنی ندهد، خیلی مطرح نیست. آمارها نشان داده سایت­ هایی که طول دامنه کمتری دارند جایگاه ­های بهتری دارند حالا به چه علتی؟ این خیلی مفصل است اما اساساً دامنه­ های کوتاه از دامنه­ هایی که تعداد کاراکترشان بیشتر است ارزش بیشتری دارند و می­توانند جایگاه بهتری بگیرند. اگرچه خیلی مطرح نیست که شما چند میلیون تومان هزینه کنید و یک دامنه کوتاه خریداری کنید و یا خیلی خوشگل باشد این ارزشی ایجاد نمی­ کند، محتواها خیلی ارزش بهتری ایجاد می­ کنند اما در حد یک درصد و سعی کنید خیلی طولانی نشود، خیلی افراد اسم دامنه­ هایی دارند که 10، 12 کاراکتر است.

سئو سایت 2019

تاثیر اسم دامنه در سئو سایت

  • دوم

    نکته دیگری که در انتخاب دامنه باید توجه کنید این است که اسم دامنه مرتبط با حوزه شما باشد یعنی بی­ربط نباشد. اسم­های خاص مسئله­ای ندارد اما اسم ­هایی که بر فرض یک اسمی برای حوزه سیمان گذاشتید و در آن درباره آب بنویسید یا درباره گوجه بنویسید هیچکدام به هم مربوط نمی­ شوند و عملاً امتیاز منفی می­ آورد. چون گوگل به سایت­ هایی که اسم دامنه ­های آن­ها بی­ ربط است امتیاز منفی می ­دهند نه اینکه بابت اینکه ربط داشته باشد به شما امتیاز مثبت بدهد اما به بی­ ربط بودن امتیاز منفی می­ دهد. یعنی اسم دامنه به موضوع دامنه ارتباطی ندارد و به خاطر همین به سایت­ ها امتیاز منفی می ­دهد.

قوانین انتخاب نام دامنه مناسب

  • سوم

    نکته آخری که درباره انتخاب دامنه به شما می­ گویم این است که اسم دامنه باید مرتبط با فکر مردم باشد. شما باید ببینید کسی که دنبال این محصول است وقتی این اسم را می­ بیند چه حسی به او دست می ­دهد؟ آیا حس اینکه مرتبط با موضوع کاری او هست یا نیست؟ هر چقدر این اسم مرتبط­ تر باشد خروجی­ های بهتری دارید چون هدف ما در اسم دامنه این است که کلیک بگیریم.

مراحل گام به گام افزایش رتبه در گوگل

همین­طور که گفتم که ابتدای کار محتوا است و بعد عنوان در رده دوم است، رده سوم لینک سایت است که به چشم مشتری می­ آید یعنی زیر عنوان لینک­ها را می­ بیند. لینک­ های مرتبط خیلی وقت­ها اعتماد سازی می­ کند، لینک­ های مشابه ارزشمند اعتماد سازی می­ کند، سعی کنید تشابه با عنوان­ هایی باشد که در صفحه اول جایگاه دارند اما یک جوری هم نباشد که بعداً دردسر بشود و یک وقتی می­ بینید تشابهات در حدی می­ شود که آن شرکت شاکی می شود اما در نوع آن تشابهاتی داشته باشد که بتواند نظر مشتری شما را  جلب کند و اینکه کلیک کند و یا اینکه شما را به عنوان فروشنده معتبری بشناسد و با شما وارد کار بشود. چون لینک را می­ بیند و کلیک می­ کند و اول عنوان را در صفحه اول گوگل را می­ بیند و بعد لینک را می­ بیند و بعد آن توضیحات متا یا توضیحاتی که درباره آن محصول داده شده و در رابطه با آن مطلب داده شده و درج شده است.

امیدوارم که این آموزش مختصر به شما کمک کند که در حوزه   دامنه خودتان پیش بروید اما چون اساساً واحد فنی ما کار شما را انجام می­ دهد خیلی نگرانی نمی ­خواهم برای شما ایجاد کنم و کار را به واحد فنی ما بسپارید و از این عنوان­ هایی که می ­آید می ­توانید با من یا با حامی فنی خودتان چک کنید و در صورت تأیید کار شما انجام شود.

برای ارتباط و دریافت مشاوره از استاد نظام پرور می توانید با شماره ذیل تماس حاصل نمایید:

مشاور تجاری و برندسازی

فایل صوتی مهندس نظام پرور را را می توانید در همین قسمت بشنوید.

Call Now Button