, , ,

طرز صحیح نوشتن صفحه درباره ما سایت B2B

طرز صحیح نوشتن صفحه درباره ما سایت B2B چگونه است؟ در این مقاله یاد میگیرید که چگونه برگه درباره ما وب سایت خود را بسازید و به دیگران معرفی کنید.
اگر شما صاحب یک کسب و کاری هستید، معرفی خودتان را از قلم نیاندازید .این مورد در وب سایت با صفحه درباره ما پوشش داده می شود؛ در واقع، یک بخش کلیدی در تصمیم گیری افراد در تعامل با شما است.

در این مقاله می خواهیم درباره اهمیت صفحه درباره ما و نکاتی که باید در نوشتن آن مد نظر داشته باشید ، با شما صحبت کنیم پس با تیم برندسازی اینترنتی استاد زیارکلائی همراه باشید.

صفحه درباره ما سایت

اهمیت صفحه درباره ما سایت

نکته مهمی که در بیشتر سایتهای ایرانی توجهی به آن نمیشود طراحی صفحه درباره ما یا همان About Us است. اکثر افراد در این بخش مطالبی طولانی و خسته کننده برای کاربر و یا نوشته ای کوتاه و ناقص قرار میدهند که میتواند اعتبار سایت یا شرکت شما را زیر سوال ببرد.
معمولا تصور میشود که کسی به صفحه درباره ما توجهی نکرده و بیشتر به خدمات و محصولات ارائه شده در سایت مراجعه میکنند، این تفکر تا حدی صحیح است ولی زمانیکه قرار است یک بازدیدکننده به مشتری تبدیل شود اهمیت صفحه درباره ما یا درباره شرکت بیش از پیش افزایش می یابد.
بعنوان طراح سایت یا صاحب شرکت تمرکز ما بیشتر بر روی صفحات داخلی سایت و ارائه بهتر محصولات است و این امر موجب کاهش توجه به بخش های اصلی مانند صفحه درباره ما و تماس با ما خواهد شد. در دنیای تجارت امروز، برندها و شرکت های بزرگ در ارتباط با مشتریان و ایجاد احساس شناخت متقابل بسیار موفق عمل کرده اند تا جاییکه شما صاحبان بسیاری از شرکت های بزرگ مانند اپل و گوگل را به خوبی می شناسید و حتی ممکن است زندگینامه آنها را مطالعه کرده باشید. علاقه شما به خوانندگان و هنرمندان تا حد زیادی مدیون شناخت آنها و اطلاع از زندگی شخصی شان میباشد.
چرا شرکت های بزرگ توجه ویژه ای به ارتباط دوطرفه با مشتریان دارند؟ ایجاد شناخت از شرکت شما به چه شکلی قابل انجام است؟ طراحی مناسب و ارائه اطلاعات در صفحه درباره ما میتواند اولین قدم شما در این مسیر باشد.

طراحی وب سایت

چگونه صفحه درباره ما بنویسیم؟

در ادامه ۵ نکته مهم برای نوشتن صفحه درباره ما خوب را بررسی می کنیم:

۱. شناخت نیاز و هدف مشتریان

افراد به دلایل مختلفی به سایت شما وارد میشوند و وظیفه شما شناسایی نیاز و هدف آنهاست. بعنوان مثال یک طراح را بررسی میکنیم؛ برای کاربران مهمترین نکات مشاهده نمونه کارها، نرم افزارهای مورد استفاده و سابقه فعالیت یک طراح خواهد بود. مشتریان به دنبال شخصی هستند که مدرک دانشگاهی معتبر، نمونه کارهای مناسب و خلاقیت کافی داشته باشد و بهترین مکان برای ارائه این اطلاعات صفحه درباره ما یا درباره شرکت خواهد بود.

۲. استفاده از ادبیات مناسب

شما باید تشخیص دهید که چه نوع ادبیاتی برای صفحه درباره ما و ارتباط بهتر با مشتریان مناسب است، این امر مستلزم شناخت مشتریان هدف، گروه سنی و زمینه فعالیت شرکت است. ادبیات مناسب در صفحه درباره ما میتواند موجب ایجاد شناخت نسبی و اعتماد در مشتریان شما گردد. بعنوان مثال اگر شما وارد کننده تجهیزات فنی و مهندسی هستید معرفی شرکت های همکار، ارائه گواهی معتبر نمایندگی و محیط کاری و تعداد کارمندان شرکت در صفحه درباره ما میتواند مشوق مناسبی برای همکاری افراد با شما باشد.

۳. عدم استفاده از تبلیغات

صفحه درباره ما محلی برای معرفی خود و ارتباط بهتر با مشتریان است. در این بخش نباید به معرفی محصولات خود و ارزش های آنها بپردازید بلکه از این فضا برای معرفی اهداف و سیاست های کلی شرکت استفاده کنید، اجازه دهید تا افراد با مطالعه صفحه درباره ما تا حد بیشتری با شما و تفاوت های اساسی شرکتتان با سایر رقبا آشنا شوند.

۴. استفاده از تصاویر شرکت و پرسنل

برای بیان داستان خود و یا شرکتتان میتوانید از تصاویر مناسب نیز بهره بگیرید، ارائه عکس هایی از محیط شرکت و کارخانه، همایش ها و نمایشگاه هایی که در آنها فعالیت داشته اید و یا حتی عکس پرسنل و مدیران شرکت در صفحه درباره ما میتواند تاثیر زیادی بر ایجاد این ارتباط و شناخت داشته باشد.

۵. معرفی مشتریان شاخص

صفحه درباره ما یا درباره شرکت مکان مناسبی برای معرفی مشتریان برگزیده خود و نظرات آنها در مورد شرکت و یا سایت شما است. از مشتریان خود بخواهید که نظر خود را در چند سطر کوتاه درباره شرکت شما و نحوه ارائه خدمات بنویسند و بخش ویژه ای در صفحه درباره ما به آن اختصاص دهید.
همچنین با معرفی همکاران تجاری و مشتریان شناخته شده خود در صفحه درباره ما براحتی میتوانید اعتماد افراد جدید را کسب کنید.

در صفحه درباره ما سایت در مورد چه مسائلی صحبت کنیم؟

فقط کافی است ۴ نکته زیر را رعایت کنید:

داستان کسب و کارتان را به اشتراک بگذارید.

چگونه و از کجا شروع کردید. چه کسانی به شما کمک کردند و مشوق شما بودند. نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما برای خوانندگان جالب و خواندنی است اما لازم است در به اشتراک گذاشتن آنها با بازدید کنندگان دقت بیشتری به خرج دهید. می‌ توانید این موارد را با یک نگارش حرفه ای به سمع و نظر بازدید کنندگان سایتتان برسانید.

وقتی شما برای راه اندازی کسب و کارتان زحمت کشیده اید نیازی به داستان پردازی ندارید؛ تنها واقعیت را آنگونه که صلاح است بیان کنید. هستند افرادی که داستان سازی می کنند و همچنان نتیجه ای برایشان عاید نمی شود.

متدهایتان برای موفق ساختن مشتری درجهت رسیدن به اهدافش را باید توضیح دهید

اگر قرارداد کاری ببندد چه سودی برایش میتواند داشته باشد؟ برای تکمیل این پروسه چه مراحلی را نیاز است تا بگذراند؟ مشتریان بالقوه خود را با چیز متفاوت و خارج از عرفی آشنا سازید.
در اینجا اگر حرفه ای هستید ما فایل ویدیویی را پیشنهاد می کنیم پس مراقب باشید چون یک ویدیو نامناسب میتواند شما را آماتور و منزوی نشان دهد.
هر چند که ممکن است این موارد درست نباشد اما ممکن است باعث شود که شما نهایت تلاشتان را برای پروژه های احتمالی مشتریانتان به انجام برسانید.

باید روشن شود که چرا شما بهتر از بقیه هستید

اینجا جایی است که باید کمی رجز خوانی کنید. این روزها رقابت زیادی وجود دارد، شما باید نسبت به بازار در مقابل کسب و کار های قوی قد علم کنید. می توانید با کمک صنعت محتوا پا برجا بمانید مانند همان محتوا ویدیویی که درباره اش صحبت کردیم. ویدیویی که نشان می دهد چرا باید از شما کمک بگیرند و چرا سرویس ها و خدمات شما برتر هستند.

یک دعوت به اقدام مختصر و مفید

مهمترین بخش هر صفحه وب “what now” نام دارد. خب مشتری تمام موارد یک صفحه را مشاهده می کند، حالا باید چکار کند. ما نام این بخش را “دعوت به اقدام” میگذاریم. میتواند شامل فرم، شماره تلفن ، آدرس دامنه سایت یا آدرس ایمیل باشد. به یاد داشته باشید که نباید در جذب مخاطب برای اینکه با شما تماسی برقرار کند عجله ای داشته باشید در عوض سعی نمایید تا در خاطر او بمانید به این شکل که مثلا یک case study به او معرفی کنید یا وبسایتتان را برایش bookmark کنید.

به این ترتیب اگر آنها مشتری واقعی شما شوند می توانید از آنها بخواهید نظراتشان را در مورد کسب و کارتان در گوگل یا فیسبوک به اشتراک بگذارند. این امور به اعتبار شما می افزاید و مشتری با اعتماد کامل مبلغ مورد نظر خدماتتان را پرداخت می کند. میتوان به لیستی که ارائه دادیم مواردی را اضافه و کم کرد.

نمونه سایت هایی که درباره ما دارند

چنانچه سایت شما دارای برگه یا صفحه درباره ما می باشد، پیشنهاد می کنیم که از قسمت نظرات همین بخش آن را به دیگر آرادی ها معرفی کنید که هم بازدید سایت هایتان افزایش یابد و هم دیگران از تجربیات شما بهره مند شوند.

به دنبال افزایش درآمد و برندسازی هستید؟

ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
۰۹۱۲۰۲۸۹۱۷۳ aradbrands@
3 پاسخ
  1. مهدی اکبری
    مهدی اکبری گفته:

    سلام و وقت بخیر خدمت استاد عزیز و دوستان
    سایت araskhiar.ir
    کشت و صنعت (ارس خیار)فعالیت خود را از استان مازندران به عنوان مرکز پخش خیار و کدو آغاز کرد و به مرور زمان با استفاده از ظرفیت کل استان مجموعه ای از بهترین و با کیفیت ترین محصولات را به صورت جزئی و کلی در بسته بندی های مناسب به بازار عرضه می کند.

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید