آموزش تشخیص مشتری واقعی و نیاز های او

آموزش تشخیص مشتری واقعی و نیاز های او می تواند امروزه یکی از نیاز های واقعی فعالان اقتصادی باشد.

تا بتوانند این مجموعه آموزش ها را دنبال کرده و سعی در یادگیری آن داشته باشند.

وقتی بتوانید مشتریان واقعی خود را تشخیص دهید، اعظم وقت خود را برای برطرف کردن نیازهایشان صرف خواهید کرد و به سادگی خواهید توانست آنها را تبدیل به پول کنید.

در مجموعه گروه شرکت های آراد هر یکشنبه راس ساعت 17 کلاس آموزش مجازی برندسازی توسط استاد تالیا زیارکلایی تشکیل شده و در رابطه با مسائل مربوط به فروش صحبت می شود.
یکی از مسائلی که دیروز ایشان به آن اشاره کردند و موضوع کلاس مورخ 971226 بود، تشخیص مشتری واقعی و نیاز هایش است.

تشخیص مشتری واقعی و غیرواقعی

بسیاری از مواقع تصور خیلی از فعالان اقتصادی این است که مشتریان واقعی به کسانی گفته می شود که از آنها خرید کرده و سفارشی ثبت کنند.
و هر شخصی که با آنها ارتباط برقرار کرده باشد و منجر به معامله یا خریدی نشود، به عنوان مشتری fake یا غیرواقعی در نظر خواهند گرفت.
این ساده ترین روشی است که در فروش می توانید بر سر خود کلاه بگذارید و به این شکل خود را یک حرفه ای جا بزنید.
هر کسی با شما تماس بگیرد و به شما پول بدهد، یک مشتری واقعی و هر کسی که پول ندهد مشتری غیرواقعی باشد.

واقعیت امری فراتر از این مسئله است، بلکه تمام کسانی که به شما زنگ میزنند می توانند در دسته مشتریان واقعی و خریدار های real  باشند.
ما در آراد و دسته بندی هایمان به تمام آنهایی که قصد خرید محصول شما را داشته باشند و بخواهند که این محصول را تهیه کنند مشتری واقعی می گوییم.
حال ممکن است موفق شوند و از شما خرید کنند و یا اینکه همکاری شان با رقبای شما اتفاق بیفتد.

آموزش تشخیص مشتری واقعی

مشتریان واقعی را می شناسید؟

در طول روز چندین تماس برای فروش محصول خود دارید؟ چند نفر با شما تماس می گیرند و درخواست خرید محصول شما را دارند؟
آیا تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که از این میزان تماس چه تعدادی از آنها را به پول تبدیل می کنید و چند درصد از تماس های شما منجر به سود می شوند؟
به نیاز های مشتری های خود اندیشیده اید که شخص پشت تلفن یا در ملاقات حضوری برایش چه نکاتی مهم است تا بتواند به شما اعتماد کرده و خرید هایش را انجام دهد و شما را به عنوان تامین کننده خود انتخاب نماید؟

آموزش تشخیص مشتری واقعی

جلب رضایت مشتری در ارتباط اولیه

  • خوش خلقی
  • برخورد مناسب
  • پاسخگویی سریع
  • دسترس پذیری
  • قدرت تامین

وقتی مشتری با شما تماس میگیرد، اگر بتوانید با طمانینه و خوش رفتاری با او برخورد کنید، متوجه می شوید بعد از مدتی به این قدرت رسیده اید که ممکن است مشتری نوع دیگری از محصول شما را بخواهد اما به خاطر رفتار درست شما در اصول فروش محصولی را که شما می توانید تامین کنید خریداری کرده است.

شناخت نیاز های مشتری و رفع آن

نیاز مشتری های خود را بشناسید و سعی در برطرف کردن آنها داشته باشید، فرض کنید فروشنده گوشی موبایل هستید و قرار است که گوشی موبایل را به مشتریان خود بفروشید.
قبل از هر چیزی به این نکته توجه کنید که برای مشتری که با شما تماس گرفته در دلش چه دغدغه هایی وجود دارد؟
با برطرف کردن چه نیاز هایی از او می توانید موفق شوید نظرش را جلب کنید؟
چه مسائلی سبب می شود تا آسوده خاطر از شما خرید کند؟

  • داشتن تنوع محصولی
  • رنگبندی محصول
  • تخصص و دانش فنی فروشنده
  • توجه کردن به صحبت های مشتری
  • اعلام چندین محصول در قبل نیاز مشتری

خیلی مهم است که شما به عنوان فروشنده به صحبت های مشتری های خود دقت کنید، خیلی ساده باید شنونده خوبی باشید.
تمامی حرف هایش را بشنوید و سعی کنید میان صحبتش نپرید، تا کامل نیازش را برای شما توضیح دهد.
درمرحله بعد این نکته مهم است که شما نیز یک متخصص در حوزه خود شوید.
بلد باشید که محصولتان چه ویژگی هایی دارد، مزیت های محصولتان را بدانید و برای معایبش علت های قابل قبولی ارائه دهید.

مشتری مداری

هیچوقت به مشتریان خود دروغ نگویید و با زیاد تعریف کردن های الکی سعی نکنید حس تبلیغات دروغین را به مشتری منتقل کنید.

مشتری باهوش است و خوب می داند که آیا شما در خرید دلسوزش هستید یا فقط قصد دارید او را سرکیسه کرده و پولش را به جیب بزنید.

به مشتری هایتان و نیاز های آنها احترام بگذارید.
سعی کنید برطرف کردن نیاز او و درخواستش در اولویت صحبت شما و ارتباطی باشد که با آنها دارید.
آموزش تشخیص مشتری واقعی

مشتری مداری و نحوه فروش به مشتری

وقت هایتان را به چه شکلی می گذرانید؟
برای متخصص شدن در حوزه کاری تان چه اقداماتی انجام می دهید؟
آیا آموزش های مربوط به مشتری مداری را دنبال می کنید؟
نکات مربوط به یک فروش موفق را می دانید؟
تا به حال فکر کرده اید که چرا بعضی ها از شما خرید نمی کنند؟
چه نکاتی سبب می شود تا نتوانید به مشتری بفروشید؟
چه چیز نیاز است تا شما را تبدیل به یک فروشنده موفق کند؟
چرا نمی توانم مانند بقیه خوب بفروشم؟
چگونه مشتری مداری و مدیریت ارتباط با مشتری را رعایت کنم؟
توانایی من در فروش به چه اندازه ای است؟
آیا ib مربوط به مدیریت ارتباط مشتریان را دارا هستید؟
آیا نکات مهم و مسائل تخصصی مربوط به این مدیریت ارتباط را بلد هستید؟

آموزش تشخیص مشتری واقعی و نیاز های او از زبان استاد زیارکلایی

فیلم زیر آموزش های مربوط به مسائل زیر از زبان استاد زیارکلایی است که به صورت مجازی پخش شده و ضبط شده آن در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

  • نحوه تشخیص مشتری واقعی از غیرواقعی
  • نحوه فروش به مشتریان
  • راه های ارتباط با مشتریان
  • مدیریت ارتباط با مشتریان
  • نکات مربوط به مشتری مداری
  • نحوه کار کردن با بانک اطلاعاتی مربوط به مشتری
  • آماده کردن بانک اطلاعاتی
  • راه های فروش
  • موفق شدن در امر فروشندگی
  • برندسازی اینترنتی

فیلم زیر در رابطه با آموزش های جناب استاد زیارکلایی در رابطه با تشخیص مشتری واقعی و نیاز های او در اختیار شما عزیزان قرار میگیرد