, , , , ,

برندسازی در شبکه های اجتماعی

برندسازی در شبکه های اجتماعی

برندسازی در شبکه های اجتماعی چگونه است؟ فیلم آموزشی فارسی برندسازی و آموزش فروش در شبکه های اجتماعی ایران را با تدریس استاد تالیا زیارکلائی مشاهده کنید. در این دوره با برندسازی از طریق فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام و واتس اپ و همچنین آپارات آشنا می شوید.

اگر یک برند شناخته شده یا یک کسب‌و‌کار نوپا هستید و می‌خواهید کسب‌و‌کار خود را توسعه دهید. اگر به دنبال برند سازی و رقابت با دیگر برندها در زمینه کاری خود هستید، حضور پر قدرت در شبکه‌های اجتماعی به عنوان بستری برای ارتباط با مشتریان هدف، برای شما یک ضرورت است.

بعید است که دغدغه توسعه کسب‌و‌کاری را داشته ولی جمله بالا را نشنیده باشید. حضور پر رنگ افراد در شبکه‌های اجتماعی، هر مسئول توسعه کسب‌و‌کاری را برای ورود به این فضا ترغیب می‌کند.

اما باید به این نکته توجه کنید که صرف راه‌اندازی حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی و پست کردن محتوا در آن‌ها، کمکی به برند سازی و توسعه کسب‌و‌کار شما نمی‌کند. بلکه انتشار محتوای بدون برنامه و فعالیت سازمان نیافته در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند نتیجه‌ای بر خلاف آنچه شما انتظار دارید برای برند شما رقم بزند. ماجرا به سادگی ایجاد حساب کاربری و انتشار محتوا نیست. برای برند سازی در شبکه‌های اجتماعی، شما به یک استراتژی برندینگ متناسب با مخاطب هدف برند نیاز دارید.

اما چگونه؟ چه نکاتی باید در ارائه برنامه برندینگ در شبکه‌های اجتماعی در نظر گرفته شود؟ اگر برند شما در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد. بر اساس چه فاکتورهایی باید فعالیت برند را در این فضا ارزیابی کرد؟

برندسازی در شبکه های اجتماعی

برندسازی بصری در شبکه های اجتماعی

یکی از المان‌های مهم در برندسازی برای کسب‌و‌کارها وجود یک ساختار بصری منحصر بفرد است. ساختاری که شامل لوگو، ترکیب‌های رنگی، تم‌های ساختاری و چارچوب خطوط بصری می‌شود. اگر وب‌سایت شما یک ساختار بصری، صفحه اینستاگرام شما یک ساختار دیگر و هر کدام از حساب‌های شما در دیگر شبکه‌های اجتماعی ساختارهای بصری متفاوتی داشته باشند، نتیجه آن بی‌ثباتی در ارتباط مخاطبان با برند شما خواهد بود. این بی‌ثباتی مخاطب را گیج کرده و دیدگاهش را نسبت به برند شما تضعیف می‌کند. مخاطبان شما انتظار دارند که با یک ساختار بصری یکسان در تمامی فضاها با برند شما روبرو شوند که عدم رعایت این موضوع می‌تواند به چگونگی دیدگاه مخاطبان نسبت به برند شما، برندسازی و در نهایت میزان فروش کسب‌و‌کار شما لطمه بزند.

برندسازی در شبکه های اجتماعی

تولید محتوای با ارزش در شبکه های اجتماعی

قدرت شبکه‌های اجتماعی در انتشار محتوا، درباره برند شما و تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان جدید است. محتوا در واقع پایه و اساس شبکه‌های اجتماعی است. برند شما باید بر موج انتشار محتوا سوار شده و از قدرت شبکه‌های اجتماعی در راستای دست‌یابی به مشتریان بالقوه و تحت تاثیر قرار دادن آن‌ها استفاده کند.

در واقع محتوا منتشر شده برند شما باید آنقدر با ارزش و جذاب باشد تا مخاطبان را در هرکجا که با آن روبرو شدند به سوی منبع محتوا که برند شما است، سوق دهد. بدین طریق مخاطبان با برند شما ارتباط برقرار می‌کنند. که این برقراری ارتباط با مشتری هدف اصلی برندینگ است و مراحل مختلفی شامل ((آشنایی اولیه)) تا ((تبدیل شدن به مشتری وفادار)) را شامل می‌شود. انتشار محتوای ارزشمند و جذاب می‌تواند بر مخاطب در هر یک از مراحل برندینگ تاثیر گذار باشد.

محتوای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی توسط برند شما می‌تواند شامل ویدیو، متن و عکس باشد. در هرکدام از این محتواها، تولید محتوای ارزشمند و جذاب نیازمند صرف هزینه است. این هزینه در دراز مدت نتایج قابل قبولی را برای برند شما به ارمغان می‌آورد. اگر چه بسیاری از برندها و کسب‌و‌کارها به دلیل ملموس نبودن تاثیر محتوا مناسب در کوتاه مدت، رغبتی برای صرف هزینه لازم برای دست‌یابی به این نوع محتوا ندارند.

برندینگ در شبکه های اجتماعی

آشنایی با پلتفرم های شبکه های اجتماعی روز دنیا

حال در این قسمت به معرفی برخی از رسانه های اجتماعی و ویژگی آنها خواهیم پرداخت.

  • فیسبوک : یکی از بهترین شبکه های اجتماعی جهت توسعه برند می باشد که تعداد کاربران این شبکه بیش از یک میلیارد نفر بوده و با استفاده از این رسانه با یکدیگر در ارتباط هستند.
  • اینستاگرام : رسانه اجتماعی مبتنی بر انتشار تصویر و ویدئو با بیش از نیم میلیارد کاربر، بهترین انتخاب جهت برند سازی و معرفی محصولات می باشد که امروزه بیشترین استفاده از این شبکه در جهت فروش محصولات هنری می باشد.
  • گوگل پلاس : استفاده از این رسانه به علت داشتن کاربران زیاد می تواند اعتبار بسیار مناسبی را برای برندها فراهم نماید.
  • پینترست : همانند اینستاگرام، شبکه اجتماعی جهت اشتراک تصویر بوده و از آنجایی که بیشتر کاربران آن را خانم ها تشکیل می دهند، به عنوان رسانه ای مناسب جهت فروش محصولات زیورآلات و لباس می باشد.
  • لینکدین : شبکه اجتماعی حرفه ها با بهره گیری از بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا می باشد که بیشتر آن را متخصصین تشکیل داده و از طریق آن می توان با افراد متخصص در تمامی مشاغل دنیا در ارتباط بود.
  • آپارات و یوتیوب : هر دو رسانه به عنوان بزرگترین شبکه های اجتماعی اشتراک فایل های ویدیویی در ایران و دنیا می باشند و به جهت داشتن کاربران و مخاطبان میلیونی از این دو رسانه می توان به عنوان ابزاری مناسب جهت برندسازی و معرفی محصولات در فضای اینترنتی نام برد.

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی در ایران گستردگی فراوانی داشته است و در این راستا شاهد آن هستیم که صنایعی همچون صنایع دستی و محصولات هنری از طریق رسانه هایی همچون اینستاگرام به فروش بالایی دست یافته اند که این اتفاق نشانگر نقش ویژه استفاده از شبکه های اجتماعی در معرفی کسب و کار و افزایش فروش می باشد.

به دنبال افزایش درآمد و برندسازی هستید؟

ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
۰۹۱۲۰۲۸۹۱۷۳ aradbrands@
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید