, , ,

چگونه بهترین محصول برای تجارت را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین محصول برای تجارت را انتخاب کنیم؟

امروز می­ خواهم در رابطه با آموزش­ها و بهترین محصول برای تجارت صحبت بکنم. خیلی از افراد تماس می ­گیرند که ما مثلاً آموزش­ های کانال شما را دیدیم، می­ بینیم، می ­شنویم، می­ خوانیم، عالی است، فوق العاده است و به همان­ها بسنده کردیم. خودمان رفتیم مثلاً سایت راه­ اندازی کردیم ولی آن چیزهایی که شما می­ گفتید از طریق اینترنت می­ شود پول درآورد، واقعیتش تا به امروز یک مشتری هم نداشتم.

چرا من موفق نمی شوم؟

خوب دقت کنید دوستان من، کسی که می­ خواهد به شما تجارت کردن را یاد بدهد، اینطور نیست که یک آموزشی بگذارد و بگوید آن آموزش را دنبال کن خودت یاد می­ گیری یا برود با یک شرکت دیگری مثلاً طراحی سایت و سفارش آن را انجام بدهد، بخاطر مثلاً ۱۰۰ هزار تومان کمتر، بیشتر و می ­بیند که تمام پولهایش به هدر رفته.

من در طول روز تقریباً ۵نفر، ۶نفر تماسم به این شکل است که عزیزان می­ گویند که ما پولمان را به فلان شرکت، به فلان گروه دادیم، اصلاً ارتباط تلفنی با آنها امکان پذیر نبود، همه آنها می ­گفتند که باید فقط تیکت بزنی، نمی­ توانستیم با مشاورین ارشد در ارتباط باشیم یا راه ارتباطی ­شان فقط ایمیل بود. اصلاً نمی­ توانیم با مشاور ارشد ارتباط بگیریم. اولین نکته تجارت همین است، یعنی اگر شما نتوانی با مربی در تماس باشی و بصورت مستقیم با خودش صحبت بکنی امکان پذیر نیست که شما موفق بشوید. یقین داشته باشید که دارید فریب می ­خورید.

چرا من موفق نمی شوم

بدنبال چیزهای ارزان در زندگیتان نباشید که مثلاً بروید یک محصولی را که می­ خواهید بخرید کلی زیر و رو کنید، چندین ماه وقت بگذارید تا ارزان­ترین حالت ممکن را پیدا کنید. این وقت شما کلی می ­ارزد. امروز متوجه نیستی، انقدر عمر را راحت تلف می­ کنید. امروز متوجه نیستی. بچه­ هایی که با ما کار می­ کنند، دقایق را می ­فهمند که من اگر یکساعت وقتم را در شبکه اجتماعی صرف کنم چقدر برای من سودآوری دارد؟ و اگر این یکساعت را در سایتم کار کنم چقدر؟ و اگر یکساعت را با مشتری­ هایم صحبت کنم چقدر به من سود می ­دهد؟

وقت شماها خیلی ارزان است، یعنی مفته می­ شود وقت­هایتان را استفاده کرد. این کار را نکنید، انقدر مفت وقت­هایتان را هدر ندهید، با افرادی که کانال دارند، شبکه­ های اجتماعی مختلف دارند. یکی از عزیزان دیروز می­ گفت من در ۲۰ تا کانال عضو هستم برای اینکه اطلاعاتم زیاد بشود. اطلاعات شما زیاد می ­شود کجا می­ خواهید استفاده بکنید؟ دنیایی از اطلاعات دارید، همه آنها پراکنده، طبقه بندی نشده و صفر تا صدش را هم نمی­ دانید، یک تیکه­ ای از آن را از هر جایی برداشت کردید هفلش شده، معلوم نیست اصلاً چی هستی؟ چی داری؟ متخصص نشدید. دلال شدید. دلال­ها همیشه همینجوری هستند، دلالی می­ کنند، این محصول، آن محصول، هر چیزی کار می­ کنند.

چه کسانی موفق می شوند؟

در این کشور، خوب دقت کنید چه کسانی موفق شدند؟ کسانی که متخصص هستند.

چه کسانی موفق می شوند؟

می­ گوید آقای فردوسی پور معروف است خب آقای فردوسی پور فقط تخصصی درباره ورزش صحبت می ­کند. دیگر مجری شبکه­ های دیگر نمی ­شود. یک مجری می­ بینید در بدنسازی، قویترین مردان می­ آید، همین مجری در برنامه آشپزی هم صحبت می­ کند. واقعاً هفلش است، این شخصیت هیچوقت برند نمی ­تواند بشود.

پس این مسائل را دقت بکنید، اگر می­ خواهید متخصص بشوید باید پیش کسی آموزش ببینید که خودش متخصص باشد، خودش بلد کار باشد، این کاره باشد، وقتی صحبت از تجارت می­ کند خودش تجارت کرده باشد.

این موضوع را دقت داشته باشید شرکت آراد برندینگ صرفاً طراح سایت نیست. سایت، یک قسمت از کار ماست، بعد از اینکه شما سایت را از مجموعه آراد دریافت کردید باید حالا یاد بگیرید چگونه از سایت­ها می­ شود پول درآورد. چگونه می ­شود تجارت کرد.

ما چندین مدل روش آموزشی داریم که همه آنها رایگان است. یعنی همه روش­های آموزشی ما برای افرادی که از مجموعه آراد، سایت دریافت کرده اند رایگان حساب می ­شود. این رایگانها فقط در همین کانال آراد برندینگ نیست. ما یکسری کانال ­های دیگر داریم، یکسری کلاسهای آنلاین داریم، یکسری فایل­های چت مستقیم داریم، مشتری من می­ خواهد با خود من بصورت مستقیم در ارتباط باشد الان مثلاً ساعت ۱۲ شب است، نمی­ خواهد زنگ بزند، می­ خواهد در چت، شبکه های اجتماعی سوالش را بپرسد، اشکالی ندارد. می­ تواند مستقیم با من، با مهندس نظام­ پرور، با مهندس شعبانی، با همه ما در ارتباط باشد. می­ خواهد حضوری بیاید یاد بگیرد، می­ تواند پنجشنبه­ ها دفتر مرکزی ما مراجعه کند و آنجا حضوری پیش ما یاد بگیرد.

پس شرکتی می ­تواند یک شرکت قدرتمند باشد که تمام مسیرها را برای نماینده­ های خودش و همکاران خودش آماده بکند. یکی حضوری نمی ­تواند بیاید، می­ خواهد تلفنی مشکلش را حل بکند. یکی می­ خواهد در شبکه اجتماعی سوال بپرسد، یکی می­ خواهد در کلاس آنلاین شرکت بکند. همه این مسیرها را ما داریم، نه اینکه امروز تدارک دیده باشیم، نه، از سال ۹۲ شروع کردیم و از آنموقع آموزش می­ گذاریم. پس کار ما مقطعی نیست، بزن دررو نیست. اگر می­ خواهی شروع کنی، تصمیمت را بگیر.

انتخاب بهترین محصول برای تجارت

معلوم نیست دنبال چی می­ گردی، داری وقت تلف می­ کنی، وقت تلف می­ کنی. خیلی­ ها می­ گویند ما می­ خواهیم بهترین محصول را انتخاب کنیم، آس باشد، تک باشد، تا بتوانیم شروع بکنیم. به همه آنها می­ گویم، نگاه، نگاه غلطی است، تجارت که اینجوری نیست. چه کسی به شما یاد داده است که تجارت یعنی محصولی انتخاب کن که آس باشد، که کسی روی آن کار نکرده باشد؟ اولاً چنین محصولی وجود خارجی ندارد یعنی چی؟ بفرض می­ گویی یک محصول جدید اختراع شده به اسم پانیکو، الان هیچکس نمی ­داند که چی هست. وجود خارجی نداشت، چون از امروز برایش اسم گذاشته شده. خوب، وقتی کسی این را نمی­ داند چطوری به دنبالش بگردد؟ از خودت یکبار بپرس. وقتی کسی یکبار هم نشنیده، چطور کسی بیاید در اینترنت و درباره پانیکو سرچ  کند؟

پس این موضوع را دقت داشته باش محصولی که ناشناس باشد اصلاً به فروش ختم نمی­ شود. این نکته اول.

نکته دوم: فرض کنید محصولی انتخاب کردید که در آن رقابت کم است. آیا شما متخصصی بودید که موفق شدید در آن حوزه؟ یعنی اگر شما نباشید، n نفر دیگر بیایند در آن کسب و کار، آنها موفق نمی­ شوند؟ شما چیز خاصی داشتید که موفق شدید؟ می­ گویید: خیر. مثلاً من می­ خواهم مسافرکشی کنم، آیا چیز خاصی باید جز رانندگی بلد باشم؟ آیا این را که من بلدم بقیه بلد نیستند؟ پس چون چیز خاصی ندارم، هرکس بفهمد از این طریق می­ شود پول درآورد، وارد می­ شود.

اولین شرط برای محصول مناسب، این است که باید توسط مردم در اینترنت جستجو شود.

خوب دقت کنید، مثلا می­ گویی من بیام در یک کسب و کاری که کمتر کسی وارد شده باشد، می­ گویم مثلا شغلی می­ خواهی انتخاب کنی که سود خوبی هم بدهد؟ می­ گویی: آره. می­ گویم: نگاه کن، زمانی که مردم بفهمند آن کسب و کار پرسود است همه در آن وارد می­ شوند. پس اینکه می­ گویند متفاوت باشید، این یعنی چی؟ یعنی دروغ. متفاوت بودن یعنی چی؟می­ گوید: یعنی خدمات متمایزی ارائه دهید. عزیزمن! چیزی که شما ارائه می­ دهی، اگر سود ده باشد شرکتهای دیگر می­ فهمند و آنها هم ارائه می­ کنند و چون همه حمله می­ کنند آن چیزی که ارائه دادی دیگر چیز خاصی نیست.

مثلا در شهرهای شما یک زمانی فلافلی وجود نداشت، یکهو تمام شهرهای ایران، تمام فست فودی­ها، فلافل فروشی هم راه ­اندازی کردند. اول یکی شروع کرد، بقیه فست فودی­ ها فهمیدند که پول خوبی در آن در می ­آید، آنها هم به لحظه در کمتر از یک هفته، طرح فروش فلافل را آوردند جلو. چی شد بازار؟ متلاشی شد. دیگر آنچنان استقبال از فلافل در شهرها نیست.

محصولی که امروز، رقابت در آن آسان است، اگر واقعا سود ده باشد، به زودی با هجمه عرضه کنندگان متعدد، مواجه می شود.

پس به دنبال یک چیز متفاوت نباشید. چیز متفاوت وجود ندارد. شاید ساعتها بنشینی فکر کنی، وقتت را تلف بکنی.

انتخاب بهترین محصول برای تجارت

تجارت یعنی قلق گیری، برای کسی که  اولین بار هست می­ خواهد استارت بزند. شما باید برای سایت­ هایت یک مقدار هزینه کنی، سایت مثل مغازه ات می­ ماند. هزینه اولیه و راه ­اندازی آن یکم بالاتر است، مثلاً گفتیم ۳ میلیون، ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، بستگی دارد چه طرحی را بخواهی انتخاب کنی؟ کسی که ۵ تا سایت از مجموعه آراد دریافت می­ کند، هروقت خواست تغییر محصول بدهد، ۲ حالت دارد:

( مثلا شخصی در حوزه زرشک کار می ­کرد، فهمید از امروز در حوزه انار، حوزه ماهی، حوزه میز و صندلی، بهتر است از حوزه قبلی خودش. )

یا برای حوزه­ های جدیدش هم سایت­های جدید انتخاب می­ کند و حوزه قبلی خودش را هم می­ خواهد کار کند، نگهدارد و مجموعه ­اش را بزرگتر کند و یا نه، می­ گوید سرمایه­ قبلی را که ریختم می­ خواهم تغییر محصول بدهم. خیلی ساده ما این کار را انجام می ­دهیم. خیلی ساده، با هزینه خیلی خیلی کم، تغییر محصول روی سایت­ها انجام می­ دهیم. کلاً سایت­های قبلی را حذف می ­کنیم و سایت­های جدید به شما تحویل می ­دهیم با هزینه خیلی خیلی کمتر.

پس دغدغه این را نداشته باشید که اولین انتخاب شما باید بهترین انتخابتان باشد. واقعیتش، ندارم کسی را معرفی کنم، کسی که می­ گویم بین ۳هزار آدم است که من با آنها کار کردم و آنها با من کار کردند، در این ۳ هزار نفر بگویم اولین انتخابشان بهترین بود. همه این ۳ هزار نفر تغییر محصول دادند. یعنی وقتی وارد تجارت می ­شوند تازه می­ فهمند که چی از چی بهتر است؟ پس به دنبال اولین گزینه برای انتخاب بهتر نباشید.
اگر می ­خواهید شروع کنید: پنجشنبه­ ها دفتر مرکزی آراد.

انتخاب بهترین محصول برای تجارت

نحوه ثبت نام کردن هم در همین کانال هر روز تکرار می ­شود، رایگان هست، هیچ پولی پرداخت نمی­ کنید، برای اینکه بخواهید مشورت بگیرید، چه حضوری باشد، چه تلفنی باشد، چه در شبکه­ های اجتماعی باشد، تنها هزینه ­ای که دارد هزینه مغازه ­ها یا همان سایت­هایی هست که دارید اجاره می­ کنید. بنگاه­هایی است که مشتری باید از این طریق با شما آشنا بشود. هزینه­ های ما هم به نسبت تمامی شرکت­های دنیا، از همه پایین ­تر است. چون ما فقط سایت نمی ­فروشیم.

یک نفر می­ گوید: سایتی که شما مثلاً می ­دهی ۳ تا ۵ میلیون یک شرکت دیگر ۲٫۵ تا ۵ میلیون می­ دهد، ۵۰۰ تومان کمتر. تفاوت است، در چی؟ در مشتری، در تجارت. من می ­توانم شرکت­ هایی را به شما معرفی کنم که رایگان است، شما ۵ هزار تا سایت رایگان بگیر، می­ بینی با آن ۵ هزارتا پولی در نمی ­آید. پس چیزی که از آن حرف می­ زنیم مثل هم نیست.

مثل اینکه به شما بگویند برو ماشین بخر، بعد یکی می ­رود پراید می ­خرد، یکی بی­ ام ­دبلیو می­ خرد، یکی بنز می­ خرد، تفاوت نیست بین آنها؟ هرسه تا اسمش ماشین است.

سایت هم دقیقاً همین است. مغازه هم همین است. یکی می­ گوید برو مغازه اجاره کن، یک نفر می ­رود در یک کوچه بن بست اجاره می­ کند، یک نفر مرکز شهر اجاره می ­کند، هر دو اسمش مغازه است. چه ساده هستند افرادی که نمی­ دانند و پولهایشان را هدر می­­ دهند بابت چیزهای رایگان. مثلاً می­ رود و ۲ میلیون و پانصد هزار تومان پول می ­دهد.

پس دقت داشته باشید به این موضوع، فریب نخورید، همیشه، همیشه با بهترین­ها کار بکنید. خیلی ­ها می­ گویند ما بهترین نیستیم، ولی بهترین­ها ما را انتخاب می­ کنند، خب خاک تو سر آن کسی که با بهترین نیستند ­ها دارد همکاری می ­کند. همیشه با بهترین­ها کار کنید چرا که اساتید قدرتمند می ­توانند شاگردهایشان را قوی کنند. یک آدمی که نفله باشد، داغون باشد، چطوری می ­تواند یک آدم دیگری را قوی کند؟ الان یک مربی در نظر بگیرید، مربی ضعیف می ­تواند یک باشگاه قوی را ایجاد بکند؟ ساده نباشید، فریب نخورید.
اگر خواستید شروع به کار بکنید، تماس بگیرید، با همدیگر صحبت داشته باشیم.

برای ارتباط و دریافت مشاوره از استاد زیارکلائی می توانید با شماره ذیل تماس حاصل نمایید:

فایل صوتی توضیحات استاد زیارکلائی مشاور برندسازی گروه شرکت های آراد را می توانید در همین قسمت بشنوید.

به دنبال کسب ثروت و افزایش درآمد هستید؟

ما دانش و تخصص لازم جهت تحقق این امر را در اختیار شما می گذاریم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
۰۹۱۲۰۲۸۹۱۷۳instagram
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *