, , , , ,

همه چیز در مورد تجارت الکترونیکی

من مجید موشانی مشاور تجاری آرادبرندینگ هستم.

برای مشاوره رایگان با آراد برندینگ عدد ۲ را به ۰۹۱۲۰۸۲۴۰۱۷ ارسال نمایید.

در فایل قبلی در مورد مسیرهای جدید تجارت صحبت کردیم.
گفتیم که مردم برای پیدا کردن اطلاعات تأمین‌کننده و تولیدکننده به اینترنت مراجعه می‌کنند و مانند سی یا چهل سال پیش نیست که وقتی می‌خواهند اطلاعاتی پیدا کنند، به اتاق‌های بازرگانی بروند و در آن‌جا درخواست بدهند که با اتاق‌های بازرگانی دیگر ارتباط برقرار کنند، مکاتبه کنند و اطلاعات آن‌ها را به دست بیاورند یا برای به‌دست آوردن این اطلاعات به نمایشگاه‌های بین‌المللی بروند.

سمینار صادراتی گروه شرکت های آراد

البته نمایشگاه‌های بین‌المللی به‌عنوان Expo یا محل نمایش آخرین تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها مطرح هستند، اما در دنیا به‌عنوان محلی برای پیدن کردن لیست تأمین‌کننده‌ها و تولیدکننده‌ها، به آن‌ها نگاه نمی‌شود و این کاربرد آن‌ها کمرنگ‌تر شده است.
مردم بیشتر از طریق اینترنت این اطلاعات را پیدا می‌کنند، حتی اگر تأمین‌کننده مورد نظر خود را بشناسند، باز هم برای بررسی قیمت‌ها، بررسی سطح کار و کیفیت آن و کسب اطمینان از قیمت، در اینترنت جستجو می‌کنند و این اطلاعات را پیدا می‌کنند.

تجارت سنتی

زمانی خود ما برای اینکه درباره تأمین‌کننده‌ها اطلاعات به دست بیاوریم، به سفارت‌خانه‌ها می‌رفتیم.
هنوز روش‌های جدید بین مردم چندان مرسوم نشده بود و اکثر تجار در بازار ما را به همان روش‌های قدیمی راهنمایی می‌کردند، می‌گفتند به سفارت‌خانه‌ها بروید و لیست شرکت‌ها را از آن‌ها بگیرید.
آن‌ها هم این لیست را داشتند، کتاب‌های بسیار بزرگی داشتند که اطلاعات تولیدکننده‌ها و کارخانه‌های آن‌ها در آن ثبت شده بود.
یا به اتاق‌های بازرگانی می‌رفتیم و به کشورهای مختلف درخواست مکاتبه می‌دادیم و می‌گفتیم اگر برای فلان محصول تولیدکننده‌ای دارید، به ما اطلاع بدهید. آن‌ها هم در بُردهای اطلاع‌رسانی خودشان اعلام می‌کردند و کسانی که می‌توانستند در این زمینه کار کنند، با ما ارتباط برقرار می‌کردند و بدین‌ترتیب کارهای تجارت را پیش می‌بردیم.
روش مذاکرات به این شکل بود و با این روش، به‌دنبال تأمین‌کننده و تولیدکننده می‌گشتیم.

شبکه های اجتماعی گروه شرکت های آراد

تجارت اینترنتی

اینترنت این فضا را ایجاد کرده که هر کس بتواند هر محصولی را که می‌خواهد، دقیق و درست پیدا کند.
متأسفانه امروز مردم هنوز اینترنت را مانند یک فروشگاه می‌بینند؛ فکر می‌کنند تجارت الکترونیک یعنی باید مانند یک سوپرمارکت اینترنتی باشید و محصولاتی را بفروشید. از این حرف می‌زنند که علی‌بابا چگونه B2B تجارت می‌کند.
البته ما این روش را به‌کل رد می‌کنیم و من جداگانه در مورد علی‌بابا و سایت‌های B2B صحبت خواهم کرد.
عامه مردم می‌گویند: آمازون و دیجی‌کالا آنلاین می‌فروشند، شما هم آنلاین بفروشید، یعنی دیدگاه آن‌ها فقط End-userفروشی است، ولی این اطلاعات را درست نمی‌بینند.
من در فایل‌های جداگانه‌ای این موضوع را بیشتر باز می‌کنم.

مثال کوچکی می‌زنم و بحث امروز را تمام می‌کنم، افراد برای اینکه تأمین‌کننده‌های خود را پیدا کنند، مثلا بخواهند صد دوچرخه بخرند، هیچ‌گاه از دیجی‌کالا خرید نمی‌کنند. چرا نمی‌خرند؟ مشخص است، چون دیجی‌کالا تک‌فروش است.
اما فقط یک تولیدکننده، تأمین‌کننده، واردکننده یا فروشنده عمده می‌تواند صد دوچرخه را در اختیار خریدار بگذارد.، پس اگر مسیر درست را درک کنید و نگرش‌ها و مسیرهای جدید بازارهای دنیا را ببینید، می‌توانید با موفقیت وارد صادرات شوید.

فایل صوتی توضیحات استاد نظام پرور مشاور برندسازی گروه شرکت های آراد را می توانید در همین قسمت بشنوید.

من مهشید خاکی مشاور تجاری آرادبرندینگ هستم.

برای مشاوره رایگان با آراد برندینگ عدد ۲ را به ۰۹۱۲۰۱۴۴۱۰۹ ارسال نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *