مقایسه با رقبا

جهت مشاوره رایگان شروع به کار با آرادبرندینگ عدد ۲ را به سامانه ۳۰۰۰۲۱۱۹ پیامک نمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و وقت بخیر خدمت همه فعالان اقتصادی عزیز. امیدوارم که حالتان خوب باشد.

اول یک عذرخواهی بکنم بابت این­که فایلم دیر وارد کانال می­شود، من هر شب ساعت ۱۰ فایل آموزشی می­گذاشتم امشب چند دقیقه­ ای قطعاً تأخیر دارد. یک جلسه­ ای داشتم تا تمام شد و سراغ فایل آمدم طول کشید، عذرخواهی می­کنم.

امشب در مورد یک نکته خیلی مهم می­خواهم سوال کنم که تقریباً همه شما این اشتباه را انجام می­دهید و آن هم بد گفتن از رقبا است. وقتی مشتری از شما درباره فلان برند سوال می­کند و می­گوید که یکی از همکاران­تان این قیمت را می­دهد شما شروع می­کنید به بد گفتن از آن برند و از آن ساختار می­کنید و سعی می­کنید با بد گفتن آن را خراب کنید، این یک چیز کاملاً مرسومی در ایران است. فردا تست کنید، به همه تأمین کننده­های خودتان زنگ بزنید و اسم یکی از همکارانش را بیاورید، تأمین کننده شما با بد گفتن از همکارش آن شخص را نابود می­کند.

بدی های مقایسه با رقبا

بدی این موضوع چیست و چه اتفاقی بوجود می­آید؟ اولاً: یک مشتری باهوش می­تواند با زنگ زدن به ۳ تأمین کننده و ۳ فروشنده بدی­ های همه آن­ها را بفهمد، کافی است مشتری به برند A زنگ بزند و در مورد برند B و C  صحبت کند. A بدی­های B و C را می­گوید، بعد به B زنگ می­زند و در مورد A   و C می­پرسد خود B تمام بدی­ های A و C را می­گوید. مشتری قبلاً C را شنیده بود، احتمالاً این­جا تکمیل­ تر می­شنود و بدی­ های A را هم می­فهمد. نکته این­جاست و وقتی به C زنگ بزند دوباره بدی­ های A و B را می ­فهمد. این کار باعث می­شود که مشتری­های باهوش به راحتی همه نقاط ضعف تأمین کننده ­ها را بفهمند و این­جا برای تأمین کننده­ ها در مجموع بد می­شود. از طرفی اگر مشتری نیاید و این کار را نکند، یعنی شروع نکند به همه زنگ زدن، اولین کاری که قطعاً می­کند این است که هر بدی که به مشتری بگویید، به طور مثال به او بگویید بار آن­ها دیر می­رسد، اولین کاری که می­کند این است که این را ممکن است به خود شما هم تأمین بدهد و با  خودش بگوید ممکن است بار این­ها هم دیر برسد. شما می­ گویید آن­ها وقتی بارشان می­ آید زدگی دارد. اولین چیزی که رخ می­دهد مشتری دغدغه پیدا می­ کند که بار شما هم ممکن است زدگی داشته باشد. یعنی آن بدی­ ای که شما به یک نفر دیگر نسبت دادید که مشتری شما اصلاً با آن شخص آشنا نبود به خود شما تأمین می­ دهد یعنی می­گوید پس ممکن است این هم این­جوری بشود.

شبکه های اجتماعی گروه شرکت های آراد

با رقبا چگونه رفتار کنیم؟

چه بکنیم؟ اصلاً سعی کنید از رقبای خودتان بدگویی نکنید بلکه روی نقاط قوت خودتان مانور بدهید و اتفاقاً خیلی بهتر و شیک ­تر است که وقتی مشتری از فلان برند می گوید شما بگویید آن برند هست و الان هم نیستند که من سیستمم را با آن­ها مقایسه کنم و یک طرفه قاضی رفتن هم که قطعاً راضی برمی­گردیم یعنی این خیلی بهتر است و خیلی منش زیباتری را از شما نشان می­دهد و خودتان ذهن مخاطب­تان را آماده نمی­کنید، خودتان یک سری دردسرها واسه خودتان نمی­سازید. شما به جای این­که بدی­های آن سیستم را بگویید که به خود شما تأمین داده شود بیان می­کنید که ما اصلاً محل مقایسه  نداریم، ما یک برند هستیم و آن هم یک برند هستند. اگر خواستید مقایسه بشوید از یکی از دوستان آن­ها دعوت کنید تشریف بیاورند و در حضور شما مقایسه می­کنیم، این خیلی راحت­تر است و گرنه یک طرفه قاضی رفتن، شما با هرکس که صحبت کنید آن برند بهترین برند می­شود، هیچ ماست فروشی هم که نمی­گوید ماست من ترش است. یعنی با یک سری جملات پرکاربرد مثل ضرب المثل­های قدیمی شما می­توانید کاری بکنید که شرایط نه تنها برای شما منفی نشود بلکه برای شما مثبت هم بشود و کار شما را خیلی راحت­تر بکند. پس از بد گفتن از رقبای خودتان به شدت پرهیز کنید، سعی کنید روی توان خودتان کار کنید، روی فروش خودتان کار کنید، نه روی ضعف دیگران. این خیلی برای شما بهتر، شیک­تر و پر بازده­تر خواهد بود، این را فراموش نکنید.

در یکی از فایل­های خودم سعی می­کنم در مورد یکی از نکته­ هایی که در حرف­های خودم گفتم یعنی استفاده از جملات پرکاربرد مثل ضرب المثل­ها صحبت کنم و تأثیر آن را در فن بیان برای شما توضیح بدهم. من علیرضا شعبانی قائم مقام مجموعه آراد هستم و همیشه در این تلاشم که کاری کنم که شما بهتر، بیشتر و راحت­ تر پول در بیاورید. موفق و موید باشید. یا علی. خدا نگهدار.

برای ارتباط و دریافت مشاوره از استاد شعبانی می توانید با شماره ذیل تماس حاصل نمایید:
سایت شخصی مهندس شعبانی – قائم مقام گروه شرکت های آراد: www.alirezashabani.com

قائم مقام آراد

فایل صوتی توضیحات استاد شعبانی، قائم مقام گروه شرکت های آراد را می توانید در همین قسمت بشنوید.

درخواست مشاوره شروع کار

فرم ثبت نام مشاوره شروع کار
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *