, , , ,

شرکت در نمایشگاه های تهران

من فرزانه چراغی مشاور تجاری آرادبرندینگ هستم.

برای مشاوره رایگان با آراد برندینگ عدد ۲ را به ۰۹۱۲۰۰۴۸۰۷۲ ارسال نمایید.

چه زمانی باید به سراغ نمایشگاه برویم؟ هر وقت نمایشگاهی برگزار شد، بروید؛ چه روز اول کار شما باشد، چه روز بیستم شما، چه روز دویستم شما.
هر وقت در تهران نمایشگاهی برگزار می‌شود، بروید.
حتی اگر دهمین سال کار کردن شماست، در نمایشگاه شرکت کنید، در هیچ شرایطی نمایشگاه تهران را از دست ندهید و در آن شرکت کنید، حتی نمایشگاه ضعیف فعلی را. پس شرکت در نمایشگاه زمان مشخصی ندارد هرگاه برگزار شد، در آن شرکت می‌کنید. مثلا من امروز شروع به کار کردم، فردا به نمایشگاه می‌روم و هیچ مشکلی هم به وجود نمی‌آید.

اطلاعات نمایشگاه تهران

سمینار صادراتی گروه شرکت های آراد

چگونه از نمایشگاه اطلاعات کسب کنیم و چگونه با تأمین‌کننده‌های حاضر در نمایشگاه ارتباط برقرار کنیم؟ وقتی می‌خواهید به نمایشگاه بروید، یک کوله‌پشتی بردارید و از اولین غرفه شروع ‌کنید.
خوبی ایرانی‌ها این است که وقتی در نمایشگاه شرکت می‌کنند، انواع کاتالوگ، کارت ویزیت، مشخصات محصول و مقدار زیادی اطلاعات چاپ‌شده به همراه می‌آورند، از همان غرفه اول این‌ها را برمی‌دارید، در کوله خود می‌گذارید و به سراغ غرفه بعدی می‌روید.
حتما با کوله‌پشتی بروید، در پلاستیک جا نمی‌شود، براساس تجربه به شما می‌گویم که در پلاستیک جا نمی‌شود.
هر کس پلاستیک با خودش برده، دست‌هایش درد گرفته و زنگ زده که از اول می‌گفتید باید با کوله بروید! پس با کوله‌ به نمایشگاه می‌روید، چیزهایی که جمع کردید در کوله خود می‌ریزید و با هیچ‌کس هم حرف نمی‌زنید؛ حتی برای پنج دقیقه. اگر پرسیدند برای چه این‌ها را می‌خواهید و شما چاره‌ای نداشتید که پاسخ بدهید، می‌گویید: برادر من در این صنعت و حوزه کار می‌کند، اما الان در ایران نیست.
به من گفته این‌ها را بردارم که بعد خودش با این شرکت‌ها تماس بگیرد و اگر آدرس خواستند، بگویید: «اگر آدرس می‌خواهید، از خود برادرم بگیرید».
پس شروع به صحبت نکنید و تا جایی که می‌توانید کاتالوگ‌ها را بی‌دغدغه بردارید و اگر در جایی هم به مشکل برخوردید، به فرد مجعولی مثل برادرتان ارجاع دهید و بگویید: او از من خواسته اطلاعات جمع کنم.

شبکه های اجتماعی گروه شرکت های آراد

شرایط حضور در نمایشگاه

بحث‌های دیگری هم درباره بازدید از نمایشگاه وجود دارد.
بحث اول، اگر در یک حوزه قدیمی باشید و تأمین‌کننده‌ای که ده بار با او کار کردید، شما را به نمایشگاه دعوت کند، آیا در این حالت باید به نمایشگاه بروید یا نه؟ در این حالت به‌عنوان مهمان می‌روید.
یک دسته گل برای تأمین‌کننده‌تان می‌گیرید، به نمایشگاه می‌روید و این گل را روی میز او می‌گذارید، با او دست می‌دهید و نیم ساعت هم با او جلسه می‌گذارید؛ چون شما را دعوت کرده و منتظر شماست، در حال حاضر با او کار می‌کنید و بین شما پول رد و بدل می‌شود.
یکی از مهم‌ترین دلایل حضور برندها در نمایشگاه دیدن مشتریان خودشان است و اینجا بحث متفاوت می‌شود.
بحث دوم در مورد کتابچه نمایشگاه است. اگر بعد از تمام شدن نمایشگاه تهران، سایت آن را ببینید، نوشته مسئول برگزاری: فلان شرکت و شماره آن‌ها را هم گذاشته است.
اگر به این شرکت زنگ بزنید و بگویید کتابچه نمایشگاه را می‌خواهم، آن‌ها اطلاعات همه کسانی که در نمایشگاه شرکت کردند، در یک کتابچه جمع‌آوری می‌کنند و شماره آن‌ها، آدرس سایت‌های آن‌ها و همه اطلاعات را می‌نویسند.
این کتابچه را هم پنجاه، هفتاد یا صدهزار تومان می‌فروشند، اگر فرصت شرکت در نمایشگاه تمام شده بود، این کتابچه را بخرید، واگرنه خودتان شرکت کنید.

ارتباط با تامین کننده

بیست روز، یک ماه تا چهل روز بعد به سراغ نمایشگاهی‌ها بروید، چون در نمایشگاه برای آن‌ها خبرهایی بوده، مواردی برای پیگیری و امیدواری‌هایی دارند، پس حداقل تا بیست روز بعد با آن‌ها ارتباط برقرار نکنید.
هر قدر این فاصله بیشتر باشد، بهتر است. یعنی اگر فعلا مشتری ندارید، با آن‌ها تماس نگیرید و بگذارید چهل روز بگذرد.
به تأمین‌کننده نمایشگاهی هم مانند تأمین‌کننده بازاری‌ام زنگ می‌زنم؛ از او لیست قیمت و دیتاهایش را می‌گیرم و به مشتری‌های خود اعلام می‌کنم، دقیقا مانند همان بازاری، با این تفاوت که وقتی شماره بازاری را گرفتم، روز بعد به او زنگ زدم. اما می‌توانم چهل روز بعد به نمایشگاهی زنگ بزنم.
حتی اگر برای جنس آن‌ها مشتری دارید، یک هفته پس از نمایشگاه یا روز بعد از آن، به آن‌ها زنگ نزنید؛ چون آن‌ها درست پاسخگو نیستند.
اگر مشتری دارید، از بازار تأمین کنید، نه از طریق کسی که دیروز در نمایشگاه دیدید، چون سرش شلوغ است.

نکته اول اینکه، نمایشگاهی‌ها تأمین‌کننده‌های خوبی هستند، اما یک بدی دارند؛ آن هم اینکه هنوز پول دارند. در واقع به نمایشگاه آمدن‌شان به این معناست که هنوز پول دارند.
تأمین‌کنندگان نمایشگاهی، نسبت به بی‌پول‌هایی که در شهرک‌های صنعتی هستند و بیشتر با شما راه‌ می‌آیند، هنوز مقداری پول دارند.
دوم، آن‌ها ساختارمندتر هستند، پس احتمالا باید قدری گران‌تر هم باشند.
سومین نکته این است که شما در یک نمایشگاه سه روزه، به‌راحتی دیتای بسیار زیادی کسب می‌کنید.
نمایشگاه تهران فقط مخصوص تهران نیست و علاوه بر تهران، تأمین‌کننده‌هایی از شیراز، تبریز و بندرعباس هم می‌آیند. ولی شهرک صنعتی تهران فقط محدود به تهران است و دیگر تأمین‌کننده بندرعباسی در بازی حضور ندارد.

من سپیده مشتاق مشاور تجاری آرادبرندینگ هستم.

برای مشاوره رایگان با آراد برندینگ عدد ۲ را به ۰۹۱۲۰۵۲۶۲۷۴ ارسال نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *