,

روش های برندسازی اینترنتی

روش های برندسازی اینترنتی

روش های برندسازی اینترنتی مانند هر آموزه و حرفه دیگری می توانند دستخوش تغییر شوند. آنچه به طور حتم در این خصوص اهمیت فوق العاده ای دارد، به روز بودن و بهره گرفتن از شیوه های نوین در برندینگ است. اما چگونه می توان به بهترین، دقیق ترین و بروزترین آموزش ها دست یافت؟ اغلب افراد مخصوصا در راستای کسب درآمد اینترنتی تمایل دارند در این خصوص بیشتر بدانند. در همین راستا می توان شرکت آراد برندینگ را محلی خوب برای یافتن تازه ترین ها، به حساب آورد. هم اکنون قصد داریم دقیق تر و جزئی تر به بررسی جدیدترین روش های برند سازی بپردازیم.

برندسازی

مقوله برندسازی مسئله بسیار قابل توجهی است که شیفتگان زیادی دارد.
بستر اینترنت نیز در این خصوص تاثیرات فوق العاده چشمگیری داشته ضمن اینکه کاهش هزینه های تبلیغات را هم نوید می دهد. با این وجود برای پرداختن به برند سازی اول از همه باید ضرورت آن را درک نمود.

روش های برندسازی اینترنتی

ضرورت برندسازی

خودتان را تصور کنید که باکیفیت ترین محصولات را دارید یا ارائه کننده بهترین خدمات هستید. مثلا بهترین میوه های سیب دنیا در دستان شماست و باکیفیت تر از آن وجود ندارد. حتی فرض کنید ارزان تر از نرخ بازار هم برای آنها قیمت گذاشته باشید. اما کسی شما را نمی شناسد! چطور می توانید بفروشید؟ و چگونه مشتری ها سراغ شما خواهند آمد؟
بدیهی است که اگر کسی شما را نشناسد هرگز برای دریافت نیاز خود سراغتان نمی آید. حتی اگر بهترین کیفیت و کمترین قیمت را داشته باشید!

اکنون که ضرورت در مثالی ساده بیان شد بیایید در مقوله برندسازی دقیق تر شویم. برای همین بهتر است در ابتدای کار به تفاوت مفهومی این عبارت، با کلمه پرکابرد “برندینگ” اشاره ای بکنیم.
لذا خوب است به دو سوال به صورت مختصر پاسخ دهیم که:

  1. برندسازی چیست؟
  2. برندینگ چیست؟

مقالات گوناگونی در این خصوص در همین سایت وجود دارد اما به صورت گزیده، به تفاوت این دو، اشاره ای خواهیم نمود.

برندسازی چیست

برندسازی چیست؟

برندسازی یعنی شناخته شدن و هر چه بتوان در مسیر این امر از روش های نوین تری استفاده نماییم یعنی توانسته ایم بازدهی فعالیت های خود را افزایش دهیم.
برندسازی در واقع تلاشی برای هر چه بیشتر شناخته شدن است. در این خصوص می توان از شیوه های مختلفی بهره برد که هر کدام از آنها دارای ادوات و ابزارهای خاص خود هستند.
یکی از شیوه های برندسازی که موضوع صحبت ما نیز هست، تبلیغات اینترنتی می باشد که خود زیر مجموعه هایی دارد.

برندینگ چیست؟

حال بیایید به مفهوم برندینگ بپردازیم.
تا اینجای کار دانستیم که برندسازی چیست اما این را در خاطر داشته باشید که در بحث برندینگ، چگونه شناخته شدن موضوعی است که اهمیت دارد!
اجازه دهید با یک مثال ساده پیش برویم:
همه ما دهقان فداکار را می شناسیم. چوپان دروغگو را هم می شناسیم. هر دو شناخته شده هستند اما محبوب چطور؟
پس برای موفقیت در برندینگ علاوه بر شناخته شدن، تلاش برای محبوب بودن هم یک ضرورت فوق العاده مهم است. همین امر به خوبی گواهی می دهد که تنها داشتن یک لوگو و نام برند، نمی تواند برای این برند شدن، کفایت کند.
اکنون می توانید نزد خودتان برندهای مختلف را نام ببرید و ببینید چه تصوری از آنها در ذهن شما نقش می بندد؟
اگر حس مثبتی از آنها برایتان تداعی می شود باید بیان نمود که آنها برندینگ موفقی هم داشته اند.

برندینگ چیست

روش های برندسازی

با توجه به تعریفاتی که از دو عبارت برندسازی و برندینگ شد، دانستیم که در مسیر خود برای رسیدن به یک برند باید کدام دو امر مهم را مد نظر قرار داد.
اما روش های برندسازی و برندینگ می توانند بسیار متنوع باشند.
برای نمونه می توان به موارد زیر را نام برد:

  • تبلیغات رسانه ای
  • تبلیغات بیلبوردی
  • تبلیغات پیامکی
  • تبلیغات اینترنتی

این موارد بسیار گسترده هستند و ما تنها ۴ مورد را جهت ذکر مثال نام بردیم. هر کدام از این گزینه ها نیز ضروریات خاص خود را دارند اما از آنجایی که روی صحبت ما پیرامون شیوه های نوین تبلیغات اینترنتی است، فقط مورد آخر را بررسی می نماییم.

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی

امروزه فعالیت های اینترنتی یکی از روش های نوین می باشد که برای برندسازی و افزایش جذب مشتری مورد استفاده قرار می گیرد.
اینترنت ابزاری است که همه روزه بر تعداد کاربران آن در حال اضافه شدن است و در نتیجه می تواند یکی از بهترین ابزارهایی باشد که از آن در جهت برندسازی جهانی استفاده نمود.
این ابزار قدرتمند دارای مزیت هایی می باشد که از جمله آن ها می توان به امکان قرار گرفتن بر روی شاهراه اقتصادی گوگل اشاره نمود که دارای بهترین و بیشترین قدرت جهت معرفی محصول و مشخصات آن می باشد.
تبلیغات اینترنتی هم خود به تنهایی انواع مختلفی را شامل می شود.
می توان دو مورد از مهمترین ها را چنین نام برد:

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی از زمانی که راه اندازی شدند این فرصت را مهیا کردند که بتوان در آنها برند شد.
شبکه های اجتماعی مختلفی در حال حاضر وجود دارند که برخی از آنها در جهان مرسوم بوده و تعدادی از محبوبیت محدود به چند کشور برخوردار هستند.
برای مثال تلگرام گر چه با ورود خود توانست فوق العاده محبوبیت بالایی در ایران کسب کند و رتبه اول شبکه اجتماعی محبوب در ایران را داشته باشد، اما با این وجود یک شبکه اجتماعی جهانی به حساب نمی آید.

اکنون برخی از پر طرفداراترین شبکه های اجتماعی دنیا را نام می بریم:

  1. فیسبوک
  2. اینستاگرام
  3. تویتر
  4. پینترست
  5. لینکدین

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

می توان شبکه های اجتماعی فوق را از قوی ترین ها در جهان نام برد که البته در ایران همگی آنها خروجی ایده آل را نخواهند داشت.
بحث فیلترینگ امری مهم است که در حال حاضر، در مقوله شبکه های اجتماعی، باعث روی آورد ایرانیان به اینستاگرام شده است.
بازاریابی در اینستاگرام را می توان اکنون یکی از جذاب ترین و پر مخاطب ترین گزینه ها دانست لذا خوب است به صورت مستقیم تر نیز به آن اشاراتی داشته باشیم.

تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام را می توان یکی از مصادیق تبلیغات اینترنتی ذکر نمود که از جذابیت بالایی برخوردار است.
فیلتر نبودن اینستاگرام در ایران درصد محبوبیت این شبکه اجتماعی را بالا برده است تا جایی که برای اطلاع از شیوه های بازاریابی اینترنتی، آموزش تبلیغات در اینستاگرام هم از توجه ویژه برخوردار شده است.

می توان موارد زیر را جزو مهمترین گزینه ها در خصوص این زمینه نوین و جذاب دانست که اغلب طرفداران آن و یا افرادی که خواهان کسب اطلاع هستند، پیرامونش به جستجو می پردازند:

  • آموزش تبلیغات در اینستاگرام
  • خرید تیک آبی اینستاگرام
  • بازاریابی در اینستاگرام

با این وجود باید اقرار کرد که تبلیغ در شبکه های اجتماعی نمی تواند برای هر نوع محصول یا خدمتی، بازده خوبی را ارائه کند.
همین امر ضرورت وجود وب سایت های برندنیگی و داشتن سایت را به خوبی تایید می کند.

وب برندینگ

اکنون سراغ موضوع وب برندینگ می رویم.
اینجا همان جایی است که می تواند ما را به شاهراه اقتصادی گوگل وصل کند! به خدمت گرفت وب برای تبلیغات و برندسازی مقوله ای جذاب و شیرین است.
در این راستا مهمترین ابزاری که ما در دست خواهیم داشت، وب سایت ها هستند. حتما شما هم مثل بسیاری از افراد دغدغه شیوه کاری خود را دارید و این سوال را می پرسید که چگونه سایت خود را تبلیغ کنیم؟
قطعا اطلاع از این امر مهم با دریافت مشاوره برندینگ، به خوبی امکان پذیر است. درخواست مشاوره بازاریابی اینترنتی یا همان مشاوره تبلیغات اینترنتی را باید به حقیقت با افرادی که در این خصوص خبره هستند مطرح نمود.

حتما شما هم در این خصوص لیست فراوانی از کتاب برندسازی را دیده اید و در مورد مراحل برندسازی، مطالب متعددی را مطالعه کرده اید.
مقالات برندینگ، مقاله در مورد اینترنت و یا مقاله در مورد برند سازی امروزه در فضای اینترنت به وفور قابل مشاهده است.
همین امر می تواند شما را برای دست یافتن به حقیقت امر به هر سو بکشاند در حالیکه قطعا شما باید فرصت های خود را سریعتر بر روی آنچه می باید، هزینه کنید.

این را باید به حقیقت بیان کرد که مطالعه یک مقاله برند نمی تواند شما را به حقیقت انتخاب اسم برند مناسبتان برساند و یا مقاله ای پیرامون راز فروش و روابط اجتماعی خوب، قادر نخواهد بود که شما را نسبت به استراتژی فروش موفق آگاه سازد.
اینها تنها پلی هستند برای ایجاد بستر اولیه آشنایی شما با مجموعه هایی که بتوانند حقیقت امر را به شما ارائه دهند.

حقیقت امر اینجاست که بهترین ابزار برندسازی نوین، وب سایت ها هستند اما چگونگی مدیریت آنهاست که می تواند نیاز به روش های نوین را مطالبه کند.

کسب درآمد اینترنتی

کسب درآمد اینترنتی

کسب درآمد اینترنتی مدت هاست که در جهان رایج می باشد.
به واقع می توان ظهور اینترنت را در جهان، مبدا کسب درآمد اینترنتی هم دانست؛ هر چند که این امر در ایران با سال ها تاخیر همراه بود.

درآمد اینترنتی در ایران

کسب درآمد اینترنتی در ایران به نسبت کشورهای پیشرفته دنیا به طرز محسوسی دیر شروع شد اما اکنون در کانون توجهات قرار دارد.
هر چند که هنوز هم مقاومت های مشهودی در این خصوص دیده می شود و شیوه های سنتی به کار می رود اما آنانی که پا به این عرصه گذاشته اند، سود خود را برده اند!
تبلیغات اینترنتی با وجود نوپا بودن، بازدهی سریعی دارند و به علت اینکه هر روزه مخاطبان اینترنتی در حال افزایش هستند، می توان امید افزون تری به سوددهی مداوم و افزایشی در این شیوه داشت.

هزینه تبلیغات اینترنتی

در مقوله بازاریابی اینترنتی امری که برای هر فرد و مجموعه ای مهم جلوه می کند، هزینه تبلیغات اینترنتی است.
به طور حتم باید در تبلیغات اینترنتی، هزینه مصروفی، بازده خوبی را هم در پی داشته باشد.
باید اقرار نمود که در قیاس با عمده روش های برندسازی، هزینه تبلیغات اینترنتی می تواند بسیار کمتر باشد اما خروجی های فوق العاده ای را ارائه نماید.

انتخاب اسم برند

انتخاب اسم برند در برندسازی اینترنتی

انتخاب نام برند در مقوله برندسازی، گامی مهم به حساب می آید. برای اینکه شیوه های نوین خروجی خوبی را بدهند لازم است یک سری مقدمات هم پیش از آن به خوبی پیاده سازی شده باشند.
انتخاب اسم برند هم یکی از این موارد است و باید با دقت نظربالایی انجام شود.
این را همواره در نظر داشته باشید که در مقوله انتخاب برند فقط موارد ظاهری همچون فونت لوگو و چگونگی طراحی برند مهم نیست. بلکه هویت برند از اهمیت ویژه تری برخوردار خواهد بود.

در واقع آشنایی با تعریف برند، اصول برند سازی و هویت برند است که ما را برای انتخاب برند تجاری کمک می کند. با این وجود نباید فراموش کرد که همواره نکات ریزی وجود خواهند داشت که ما را بی نیاز از مشاوره برندینگ نمی گذارند. در این بین مواردی همچون آموزش ثبت برند نیز می توانند برای آینده کاری شما، از اهمیت بالایی برخوردار باشند.

اسم برای برند می تواند جهت برندسازی شخصی مورد توجه باشد و یا به منظور داشتن یک سایت برند، در دست انتخاب قرار بگیرد.
آنچه که ما اکنون به آن می پردازیم پیرامون سایت برند است.

سایت برند

انتخاب نام برند کمک شایاین به این می کند که شما سایت برند شده ای داشته باشید.
این مسئله در کنار برپایی شیوه های نوین برندسازی اینترنتی می تواند کمک فوق العاده ای به رشد شما داشته باشد و کسب اعتبار را برایتان ایجاد کند.

یک سایت برای برند شدن به دو مورد نیاز مبرم خواهد داشت:

  1. دارای نام برند باشد
  2. جدیدترین شیوه های برندسازی روی آن اعمال شود.

برای گزینه دوم دانستن این امر که گوگل سالانه و یا دوره ای چه معیارهایی جهت اعتبار بخشی به وب سایت ها تعریف می کند، یک ضرورت حیاتی است. دانستن این نکات امری نیست که هر مجموعه ای به آسانی بتواند به آن دست یابد و اجرایی کند. اما به حقیقت کشف همین الگوها و عوامل اعتبار بخش است که مهمترین قسمت از شیوه های نوین برندسازی اینترنتی را تشکیل می دهد.
این نکات حتی می توانند بسیار ریز باشند اما رعایت کردن آنها خروجی های شگرفی را برای شما نتیجه خواهد داد.
برای مثال ما در این نوشتار گاهی برندسازی و گاهی برند سازی نوشته ایم. هرچند که در نگاه مخاطبین عادی می تواند این امر یک اشتباه تایپی در عدم رعایت فاصله به حساب آید اما به واقع رعایت همان نکاتی است که ما را به هدف برند شدنمان نزدیک و نزدیک تر می کند.