, ,

روش های تجاری سازی و فروش محصولات

روش های تجاری سازی

روش های تجاری سازی نقش بسیار مهمی در اقتصاد دارد در واقع تجاری سازی، فرآیند تبدیل ایده به یک کسب و کار و در نتیجه ایجاد شغل و تولید ثروت است.

موفقیت در تبدیل یک ایده ذهنی به محصول یا خدمت و ورود آن به بازار، در گرو اجرای دقیق و موفق فرآیند تجاری‌سازی خواهد بود.

یکی از دلایل موفقیت کشورهای توسعه یافته توجه به  روش های تجازی سازی ایده ها و محصولات بوده که این امر باعث رونق اقتصاد وکسب و کار شده است.

در حالی که در کشور های در حال توسعه عدم توجه به روش های تجاری سازی  باعث عقب ماندگی آنها در دسترسی به  بازار های جهانی شده است.

آشنایی با روش های تجاری سازی یک ایده یا کسب و کار؟

روش های تجاری سازی

تولید و ارزیابی ایده  : یک ایده زمانی ارزش تجاری سازی و پیگیری خواهد داشت که قابیلت تبدیل شدن به محصول و یا کسب وکار را داشته باشد.

توسعه و بررسی ایده: در این مرحله باید بازار هدف را مشخص کنیم و چگونگی تولید محصول با کمترین هزینه.

تحلیل تجاری ایده توسعه یافته:  در این مرحله باید مناست ترین میزان تولید محصول و سود آوری آن را مورد بررسی قرار داد.

بررسی جنبه های فنی و اجرایی: بایستی برنامه های عملیاتی و اجرایی برای ورود به بازار تهیه شود.

تجاری سازی: شرط اولیه تجاری شدن آن است که یک ایده موجبات علاقه یک سرمایه گذار را کسب نماید.

برای پیشبرد فرآیند تجاری سازی ایده چه باید کرد؟

  • بررسی دقیق ایده.
  • طرح تحقیقاتی تدوین شده
  • برنامه ریزی مدون
  • جذب سرمایه گذار
  • و از مهمتر تبلیغات برای فروش محصول است.

آیا می دانید چه ایده هایی در تجاری سازی ایده آل محسوب می شوند؟

حجم بازار آن قابل محاسبه تقریبی باشد.

نیاز بازار به محصول یا خدمات محسوس باشد.

استفاده از آن به تدوین مقررات دولتی نیازی نداشته باشد.

به سرمایه گذاری اولیه ی زیادی  نیاز نداشته باشد.

مواد اولیه مورد نیاز آن به راحتی در دسترس باشد.

نیاز به حضور نیروی انسانی متخصص در بخش اصلی کسب و کار نباشد.

کاربرد آن خطر نداشته باشد.

و باعث ایجاد یک برندینگ شود.