راه های ورود به تجارت

مجید موشانی هستم مشاور آراد برندینگ.
جهت مشاوره رایگان عدد ۲ را به ۰۹۱۲۰۸۲۴۰۱۷ ارسال نمایید.

برای ورود به تجارتدو راه دارید: یا در بازار داخل کار کنید یا در حوزه صادرات.
منظور از بازار داخل، ایران و کار با واسطه‌های ایرانی است؛ چون ممکن است یک واسطه برای عراق، عمان، قطر و یا حتی سوئد از شما خرید کند، در این حالت سایت‌های شما باید فارسی باشد. مثلا اگر می‌خواهید فقط به تبریز بفروشید، باید دامنه‌های .ir داشته باشید، اما اگر می‌خواهید به آن واسطه‌ها هم بفروشید، باید دامنه‌های .com داشته باشید، ولی زبان سایت‌های شما باید کاملا فارسی باشد.

مراحل شروع صادرات

در بحث صادرات می‌توان حوزه‌های مختلفی را تعریف کرد؛ مثلا حوزه خلیج‌فارس، آسیای شرقی، حوزه روسیه و آسیای میانه، اتحادیه اروپا. ولی به نظر من کار کردن براساس چنین تعریفی بسیار سخت است.
بهتر است که کارتان را فقط براساس دو حوزه عربی و انگلیسی تعریف کنید و با همین دو تعریف روی سایت‌هایتان کار کنید. یعنی بگویید یا من ۲۲ کشور عرب و ۳۵۰ میلیون عرب‌زبان را جامعه هدف قرار می‌دهم و به زبان عربی کار می‌کنم یا تمام جهان را هدف قرار می‌دهم و انگلیسی کار می‌کنم.

همایش آرادبرندینگ

به چند دلیل حوزه کار با عرب‌ها را از بقیه جدا می‌کنیم.
دلیل اول: ما مرز مشترک زیادی با کشورهای عربی داریم و حمل و نقل کالا با آن‌ها آسان و ارزان است.
دوم: با هم تشابهات دینی و قومیتی داریم، بنابراین کار کردن با عر‌ب‌ها آسان است.
سوم: متأسفانه ارزش پول آن‌ها از ما بسیار بالاتر است و راحت از ما خرید می‌کنند.

مزایای صادرات در ایران

ایران بهترین کشور جهان برای تولید است و این برای صادرات یک مزیت محسوب می‌شود.
برخلاف آنچه قبلا گفتیم که در ایران تولید نکنید، باید بدانید که ایران بهترین کشور برای تولید است. چرا؟ دو چیز بسیار ارزان در ایران داریم: کارگر و انرژی.
اگر حقوق یک کارگر در ایران ۱٫۵ میلیون تومان باشد، تقریبا ۱۲۰ دلار می‌شود.
از زمانی که ترامپ سر کار آمده، هر کارگر در آمریکا ساعتی دوازده دلار حقوق می‌گیرد و این یک باید است، یعنی یک کارگر آمریکایی با ده ساعت کار به اندازه یک ماه کارِ کارگر ایرانی، حقوق می‌گیرد. پس کارگر در ایران به شدت ارزان است.

انرژی هم در ایران ارزان است. کسانی که با ارز دیجیتال کار می‌کنند، به ایران هجوم آورده‌اند و ما پانزده درصد از ارز دیجیتال جهان را تولید می‌کنیم؛ چون در ایران برق بسیار ارزان است و ما برای انرژی پولی نمی‌دهیم.

پس ایران کشوری است که تولید کالا در آن ارزان تمام می‌شود و این قابلیت را دارد که با همه کشورهای جهان در صادرات رقابت کند، حتی با چین.
مزیت دوم این است که، اگر درآمد دلاری یا یورویی داشته باشید و در ایران ریالی خرج کنید، وضع شما خوب می‌شود و این برای همه جذاب است.
صادرات باعث می‌شود درآمد خوبی کسب کنید و ارزش افزوده زیادی دارد.

سومین مزیت صادرات، درآمد نامحدود است.

مریم حسنی هستم مشاور آراد برندینگ.
جهت مشاوره رایگان عدد ۲ را به ۰۹۱۲۰۱۶۹۵۱۳ ارسال نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *