,

جلسه قم

عرض سلام و وقت بخیر خدمت همه فعالان اقتصادی عزیز. امیدوارم که حالتان خوب باشد.

امروز پنجشنبه است، بیست و چهارمین هفته­ای است که ما دور هم جمع می­شویم، دور هم جلسه می­رویم و جلسات خیلی خوبی را در قم برگزار می­کنیم. امروز جلسه بیست و چهارم ماست و ما مثل همیشه از آمدن پنجشنبه خوشحال هستیم، چون بهترین روز هفته ما است. از ساعت ۱۰، ۱۱ به بعد دیگر جواب تلفن نمی­دهم، اگر سوالی یا ابهامی داشتید می­توانید در تلگرام بپرسید، تا آخر شب که درگیر جلسه هستیم ولی انشاءالله فردا به سوالات شما جواب می­دهم و مشکلات را حل می­کنم. این در مورد امروز و پاسخگویی ما.

دیروز یکی از بچه­ها پرسیده بود مهمترین مسیر در برندسازی چیست؟ مهمترین کار در برندسازی چیست؟ اصلی­ترین روش برندسازی چیست؟ داشتم فکر می­کردم که در جواب این سوال چه باید بگویم؟ باید توضیح بدهم که در برندسازی ما دو روش اصلی داریم: روش اول: بازاریابی، روش دوم: تبلیغات. روش­های بازاریابی مرده، روش­های تبلیغات و سنتی مرده، پس به اینترنت روی بیاوریم. دیدم این توضیحات خیلی طولانی می­شود و حدود ۴۵ دقیقه­ای باید برای این مورد توضیح بدهم.

یک مثال جالب یادم آمد و خواستم بگویم برند سازی می­دانی یعنی چی؟ یعنی صاحب یک برند در پارچه رومبلی به یکی از بچه­های ما به اسم مهدی قرائی زنگ می­زند و سوال می­کند که شما مدیر فروش فلان برند هستید؟ ایشان طبق آموزش­های دیده شده پاسخ مثبت می­دهد و ایشان ابراز می­کند من خودم صاحب فلان برند هستم چطور شما را نمی­شناسم؟ حالا این به کنار چرا من هرچقدر در مورد محصول خودم و برند خودم سرچ می­کنم شما هستید و اگر شما بگویی من فلانی هستم بیشتر باور می­کنند تا خودم بگویم؟ قضیه چیست؟ آقای قرائی هم در پاسخ می­گوید: این کار ما داستانی دارد و یک روز حضوری با هم صحبت می­کنیم. و بعد از گفتگو با هم ارتباط گرفته و از همکاری با آقای قرائی ابراز خوشحالی کرده است.

برند یعنی این که صاحب آن محصول وقتی سرچ بکند و دنبال محصول خودش بگردد به ما برسد. دیشب یک کشاورزی که از مسیر دوری من را می­شناخت برای برند سازی محصولش به من زنگ زده بود. در مورد محصولش سوال کردم و فهمیدم که خاویار گیاهی کینوآ است و فکر می­کرد که من خاویار گیاهی را نمی­شناسم بنابراین از این کشاورز پرسیدم که برنامه­اش چیست؟ ایشان گفت: قصد داریم کشت کنیم و روی برند سازی آن کار کنیم. پرسیدم: برند مدیاف آقای افشار را می­شناسید؟ گفت: آقای افشار کرج جزء برندهای اصلی کشور هستند. برند سازی ایشان هم دست شماست؟ گفتم: بله آقای افشار با ما کار می­کنند. کشاورز بعد از فهمیدن این موضوع گفت که نمی­تواند کاری کند چون فکر می­کرده که می­تواند از ایشان قویتر شود.

ولی خیلی خوشحال هستم که اگر شما به هر کینوآ کاری در ایران  بگویید کنیوآ، افشار، قطعاً همه مهدی افشار را می­شناسند و قطعاً می­دانند که ایشان کرج است و این خیلی حس خوبی است که ما به راحتی داریم جزء بزرگان حوزه­های خودمان می­شویم. این هنوز اوایل کارهای ماست، این تازه شروع برنامه­های آراد است و ما در سال­های آینده با پختگی سیستم­مان، با پختگی بچه­هایمان، با پول­هایی که بچه­ها در می­آورند و سرمایه­گذاری­هایی که روی سیستم­های خودشان می­کنند قطعاً سیستم­های خیلی بهتر و پول سازتر و بزرگتر می­سازیم. این یک چیز کاملاً طبیعی است.

به هر حال این پنجشنبه­ها واسه آن بزرگ شدن­ها خیلی موثر است و تقریباً همه کار در این پنجشنبه­ها رخ می­دهد. آنهایی که هر هفته می­آیند آنها را می­بینم. خوشبختانه امروز هم در جمع قدیمی­های آراد هستم و آنهایی که نمی­­آیند مطمئناً چیزی را از دست می­دهید و بهترین و مهمترین جلسات آراد را از دست می­دهید. فایل­های روزانه همه کانال­ها، کلاس­های آنلاین، جلسات سایر شهرها، همه و همه یک طرف، با اختلاف بسیار فاحش، جلسات قم یک طرف.

امیدوارم آنهایی که این هفته به قم نمی­آیند را در هفته­های آینده ببینم و آنهایی که امروز می­آیند را تا یکی دو ساعت دیگر ببینم. موفق و موید باشید. یا علی. خدا نگهدار.

برای ارتباط و دریافت مشاوره از استاد شعبانی می توانید با شماره ذیل تماس حاصل نمایید:
سایت شخصی مهندس شعبانی – قائم مقام گروه شرکت های آراد: www.alirezashabani.com

قائم مقام آراد

فایل صوتی توضیحات استاد شعبانی، قائم مقام گروه شرکت های آراد را می توانید در همین قسمت بشنوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *