,

توسعه روش های صادراتی در طول زمان

توسعه روش های صادراتی

برای ثروتمند شدن با آراد برندینگ عدد 1 را به 09120169513 ارسال نمایید.

شما در کشوری به سر می‌برید که با تحریم‌های مختلفی روبرو است و دارید کار می‌کنید. حتی دیدگاه مردم دنیا به ما دیدگاه محتاطانه و البته با ریسک بالا است. کسانی که در دنیای امروز می‌خواهند با ما کار کنند، همیشه از اینکه می‌خواهند با ما وارد تجارت شوند ترس و نگرانی‌های خاص خود را دارند.

در صورتی که ما در کسب و کار خود می‌توانیم از این روش‌ها خروجی‌های خوبی بگیریم. به شرطی که روش‌هایمان را عوض کنیم. مسیرهایی فراهم کنیم که مشتری‌های ما بتواند آن اعتماد کافی که از کسب و کار ما می‌خواهند به دست آورند و به سمت ما بیایند. مزیت‌های کافی و رقابتی را در کالایمان فراهم کنیم تا نظر مشتری‌ها را جلب کنیم. پس باید نکات ریزی را کنار هم بچینیم تا خروجی بگیریم.

این نکات ریز در تجربه سالیانی که کار کرده‌ایم و به مجموعه خودمان و مجموعه‌های ما کمک کرده‌ایم تا صادرات کنند و این تجربه را به صورت شخصی، گروهی و جمعی به دست آورده‌ایم به ما می‌گویند که چطور می‌شود یک کالا را با بهترین شرایط صادر کرد. چطور می‌شود اعتماد یک مشتری را از راه دور جلب کرد. ما کارهایی انجام داده‌ایم که برای خیلی از دوستانی که دارند با روش‌های سنتی ۳۰-۴۰ سال پیش جلو می‌روند غیرممکن به نظر می‌رسد اما ما توانسته‌ایم.

توسعه روش های صادراتی

استفاده از ابزارهای روز در ساختار فروش

شما می‌توانید در ساختار فروش خود از خیلی از ابزارها و تکنیک‌ها استفاده کنید تا به راحتی نظر مشتری را جلب کنید. شاید اگر امروز این اینترنت و ابزار شبکه‌های که وجود دارد و ابزارهای ارتباطی نبود و گزینه‌هایی مانند تصویر و امثال این‌ها وجود نداشت و می‌خواستیم با متدهای ۴۰ سال پیش و با فکس‌های هندلی که نهایتا بگوییم ۴۰ سال پیش استفاده می‌شد،پیش برویم واقعا نمی‌توانستیم به این راحتی اعتماد را جلب کنیم. از طرفی هم نمی‌شد به راحتی ارتباط گرفت. خیلی سخت بود که ارتباط ایجاد شود.

من به خاطر دارم ۳۰ سال پیش که کار کامپیوتر شروع شده بود، مجموعه‌ای شروع به گرفتن لیست دفاتر مختلف کرد و صبح به صبح از جاهای مختلفی لیست می‌گرفت و فایلی درست می‌کرد و برای همه فکس می‎کرد. از همین کار فروش بسیار خوبی داشت. آن زمان شبکه‌ای مثل تلگرام و سایت و این چیزها نبود که بخواهند اطلاعات خود را در اختیار جامعه‌ای از افراد بگذارند. دانه به دانه فکس می‌کردند، زنگ می‌زدند و صحبت می‌کردند تا نظر مشتری را جلب کنند. محدودیت داشت. مگر به چند نفر می‌توانید در روز فکس بزنید؟ با چند نفر می‌توانید تماس بگیرید؟ چند نفر نیرو می‌توانید اضافه کنید که به این تماس‌ها جواب دهند؟ حالا چقدر از آن‌ها جواب بدهند یا ندهند، در دسترس باشند یا نباشند و غیره.

اما در مدل جدیدی که ما امروز کار می‌کنیم شما می‌توانید با چند میلیون نفر ارتباط بگیرید، پیام بدهید و اعتماد لازم را به آن‌ها القاء کنید تا با شما کار کنند. تنها مسئله این است که ما هنوز نمی‌توانیم بپذیریم که روش‌های قدیمی امروز جواب نمی‌دهد. هنوز که هنوز است خود را به روش‌هایی چسبانده‌ایم. دوست عزیزی می‌گوید بازاریابی تلفنی کنید ! بازاریابی حضوری کنید! به نمایشگاه‌ها بروید و ارتباط بگیرید! فلان جا برو و فلان کار را بکن! این‌ها دیگر روش‌های قدیمی‌ای است و واقعا بات وجه به صورت هزینه‌هایشان خروجی‌ای ندارند.

کسی که دارد از روشی که ما می‌گوییم استفاده می‌کند خیلی راحت می‌تواند دنیا را برای خود تسخیر کند و در همه جا دیده شود، بدون آنکه بخواهد هزینه آنچنانی صرف کند. یعنی به اندازه سفر به یک کشور اروپایی هم برای او هزینه ندارد اما دارد خروجی‌های بزرگی می‌گیرد.

زمان هم خیلی کم است. من به خاطر دارم ۱۶ سال پیش که کسب و کار و تجارت را آغار کردم، شاید یک سال با اولین مشتری‌های خود را رفت و آمد می‌کردم تا می‌توانستم قراردادهای خوبی از آن‌ها بگیرم و واقعا سخت بود. در آن زمان ارتباطات شبکه‌های اجتماعی خیلی کم بود. آن موقع هم کامپیوتر خیلی در ایران دیده نمی‌شد. پس این روش‌های سنتی جواب می‌داد و باید با آن‌ها کار می‌کردیم. ما تجربه آن روش‎ها را هم داشته‌ایم. تجربه روش‌های حضوری، غیرحضوری، فکس، تلفن، اینترنت و امثال این‌ها را داشته‌ایم. بین تمام آن روش‌ها این متد بهترین و اصلاح‌شده‌ترین روش است و بهترین خروجی‌ها را می‌گیرد.

عجیب است که دیگران کارهای دیگری می‌کنند؛ چون این متد را به درستی درک نکرده‌اند. بعضی از دوستان هستند که می‌گویند ما مثلا فلان کار را انجام می‌دهیم. می‌گوییم باشد. متد را درست درک کنید. فرهنگ آن را درست درک کنید. بفهم که مشتری مقابل شما چه می‌خواهد و خود شما هم مثل یک تاجر رفتار کنید تا خروجی بگیرید.اگر بخواهید مثل یک طراح وب‌سایت رفتار کنید خروجی نمی‌گیرید.

دوستانی که می‌خواهند برای کار مشاوره بگیرند با من تماس بگیرند یا در تلگرام پیام دهند. من در اولین فرصت برای آن‌ها زمانی مشخص می‌کنم تا با هم صحبت کنیم و ببینیم که چه کمکی از من برمی‌آید تا کارخود را توسعه دهند.

برای ارتباط و دریافت مشاوره از استاد نظام پرور می توانید با شماره ذیل تماس حاصل نمایید:

مشاور تجاری و برندسازی

فایل صوتی توضیحات استاد نظام‌پرور، مدیر توسعه کسب‌و‌کار و مشاور امور صادراتی گروه شرکت‌های آراد را می توانید در همین قسمت بشنوید.

برای ثروتمند شدن با آراد برندینگ عدد 1 را به 09120169513 ارسال نمایید.

1 پاسخ
  1. لاله کیانی
    لاله کیانی گفته:

    با سلاااام و درووود استاد باید خراب کرد چیزهایی که مانع سبکباری میشه اولین گام تغییر خودمون دنیامون و همین تفکر دیدگاهها و روش های قدیمی و فسیل استاد منتظر سیگنال های متفاوت شما هستیم .سپاس از شما

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید