,

برای تجارت از کجا باید شروع کرد؟

برای تجارت از کجا باید شروع کرد؟

امروز می­ خواهیم در مورد نحوه شروع به کار صحبت بکنیم. خیلی از عزیزان تماس می­ گیرند و این موضوع را اطلاع می­ دهند که ما تا به امروز اصلاً تجارت نکرده ­ایم و بلد نیستیم که از کجا باید شروع بکنیم و مجموعه شما چه کمکی به ما می­ کند؟

نگاه کنید، ما یک مجموعه کاملاً اقتصادی هستیم و همانطور که کمک می­ کنیم شما سهم داشته باشید، سود ببرید، ما هم یقیناً انتظاراتی داریم. و بازی ما بازی برد برد هست، یعنی هر چقدر شما بیشتر سود بکنید، یقیناً ما کارهایی انجام داده­ ایم که باعث شدیم شما بیشتر بتوانید سود بکنید و این کارها نیازمند یک سری خدمات هست، یک سری از مواردی هست که ما باید برای شما انجام بدهیم.

ابتدای تجارت با بحث انتخاب محصول آغاز می ­شود. اینکه من با چه محصولی بخواهم شروع به کار بکنم؟ ما برای مشاوره دادن در این زمینه، هزینه­ ای را از شما دریافت نمی­ کنیم و به صورت رایگان با شما صحبت خواهیم کرد در رابطه با انتخاب محصول در بحث تجارت. حالا تجارت می­ تواند در بستر فضای داخلی کشور باشد یا فضای بین الملل و صادرات و شاید هم هر دوی آن را بخواهید کار بکنید.

نکته دیگری که در اینجا نیاز هست که به شما بگویم این است که برای تجارت نیازی نیست که شما خودتان حتماً تولید کننده باشید. نه، شرکت­های زیادی در ایران حضور دارند و دارند فعالیت می­ کنند. در تمامی محصولات، چه دستگاههای صنعتی باشد، چه صنایع پتروشیمی باشد، محصولات کشاورزی باشد، یا صنایع غذایی. دنیای زیادی دارد، تجهیزات پزشکی نیز به همین شکل و شما می ­توانید فعالیت خودتان را آغاز کنید در هر حوزه ­ای که دلتان بخواهد.

چگونه مشتری پیدا کنیم؟

خب، از کجا مشتری پیدا می­ کنیم؟ اولین سوالی است که باید به آن پاسخ بدهیم. اکثر ایرانی­ها اصلاً این سوال را از خودشان نمی ­پرسند که از کجا باید مشتری پیدا کنیم و قبل از آن، می ­آیند یک سوال دیگر از خودشان می ­پرسند. از همین جا بازی ما دوگانه می­ شود یعنی مسیرهایمان، مسیرهای آدم­های عادی با مسیر آنهایی که تجارت می ­دانند فرق می ­کند.

تاجرهای حرفه ­ای، اول از همه به این موضوع فکر می­ کنند که من اگر بخواهم این محصول را کار بکنم بازارش کجاست؟ کجا باید عرضه کنم و بفروشم؟ آدمهای عادی می­ گویند اگر بخواهم این محصول را کار بکنم از کجا باید آن را تأمین بکنم؟ یعنی می­ افتند به دنبال تأمین کردن محصول. روشهای زیادی برای تأمین یک محصول وجود دارد، چرا که ما در ایران تولید کننده­ های زیادی داریم.

سخت ­ترین مرحله تجارت پیدا کردن مشتری است. شما الان، فرض کنم که بخواهید بیائید ال سی دی از خانه ­تان، تلویزیون خانه ­تان را بخواهید بفروشید، اینکه برایش مشتری پیدا کنید و بفروشید سخت ­تر است یا اینکه پول داشته باشید و بخواهید تلویزیون بخرید، کدامش سخت ­تر است؟ یقیناً فروش محصول سخت ­تر از خرید محصول است.

پس تأمین کردن، خریداری کردن، چیز سختی نیست. کافی است شما پول آن را فقط داشته باشید. پس من پول آن را دارم، دو تا سرچ در اینترنت انجام بدهم دهها تأمین کننده هستند که دارند خودشان را معرفی می­ کنند. دو تا نمایشگاه که بروم کلی تأمین کننده هست، در شهر بگردم کلی تأمین کننده وجود دارد تا بتوانم محصول را خریداری بکنم. اما مشتری این جوری پیدا نمی­ شود، یعنی شما نمی ­توانی در اینترنت سرچ کنی و مشتری خودت را پیدا بکنی. نمی ­توانی بری نمایشگاه و آنجا مشتری پیدا بکنی، نمی ­توانی بروی در بازار و ببینی آنجا چه کسی می­ خواهد از شما ال سی دی بخرد؟

این را بدانید که تفکرها و باورهای انسان­ها باعث می ­شود که آنها رشد کنند یا اینکه ضعیف بمانند. یعنی اینکه اگر شما یک مشاور اقتصادی نداشته باشید، یقیناً در بحث اقتصادی به مشکل می­ خورید.

در زندگی­ها به همین شکل است، ما انسان­ها دوست داریم همیشه همه کارها را خودمان انجام بدهیم و خودمان تجربه پیدا بکنیم. از نگاه من، این کار، کلی عمر را از انسان می ­برد. یکی دیروز تماس گرفت و می­ گفت: مهندس، چقدر می ­شود پول درآورد؟ گفتم: تا ندارد. نگاه کنید، هر کدام از ماها کلی وقت در زندگی­ مان داریم و می ­توانیم از این فرصت­هایمان استفاده کنیم تا بتوانیم پول زیادی بدست بیاوریم.

برای پولدار شدن نیاز نیست که حتماً خودتان تجربه کسب کنید، ما یک مجموعه و خانواده اقتصادی در ایران هستیم. افرادی که با ما دارند کار می ­کنند از سراسر ایران هستند که پنجشنبه­ ها خیلی از این عزیزان می ­آیند قم و آنجا حضوری همدیگر را می­ بینیم. شمایی که تازه وارد هستید وقتی می ­آئید و در جلسه ما شرکت می­ کنید خیلی دوست و رفیق آنجا برای خودت پیدا می­ کنی. کلاس­های آنلاین برگزار می­ کنیم، آنجا با خیلی­ها دوست می ­شوید و در سراسر ایران خیلی ­ها، آدم­هایی با شما آشنا می ­شوند. به فرض اگر خواستید جنسی را به شهری بفرستید که آن مشتری به شما اعتماد نمی ­کند، از این رفیق­ هایمان می­ توانیم استفاده بکنیم. اینها را به شما در ادامه ماجرا و روند همکاری توضیح می­ دهم که چگونه می ­شود برای مشتری­ها اعتماد سازی ایجاد کرد.

چگونه مشتری پیدا کنیم؟

پس این را یادتان باشد تمامی فرآیندهای اقتصادی باید به این موضوع توجه بکنند که من کجا هستم و مشتری کجاست؟ ما مشتری­­ها را از طریق اینترنت پیدا کردیم، بارها تأکید کردم که امروز هر کسی بخواهد جنسی را بخرد اول از همه، قبل از هر چیزی، یک نگاهی به گوشی تلفن خودش می­ اندازد و چک می­ کند که در اینترنت آیا کسی هست که این محصول را عرضه کند یا خیر؟ همه ما الان داریم همین کار را می­ کنیم، همه تاجرها در واقع دارند از همین شیوه استفاده می کنند.

من یا شما، اگر می­ خواهیم محصولی را بفروشیم و در واقع برای آن یک مشتری پیدا بکنیم باید در اینترنت دیده بشویم. برای اینکه در اینترنت دیده بشویم چندین روش وجود دارد، من می ­توانم در یک سری برنامه­­ ها، اپلیکیشن­ های رایگان تبلیغ کنم یا نه، در سایت­های درج آگهی رایگان، آنجا تبلیغ کنم و یا اینکه برای خودم چندین سایت اقتصادی داشته باشم که برای خودم باشد، یعنی کسی غیر از من در آنجا اجازه فعالیت کردن و تبلیغ را نداشته باشد. این گزینه سوم، بهترین گزینه است و شما می ­توانید در قالب یک برند فعالیت داشته باشید.

همه مشتری­ها شخص شما را می ­شناسند، شخص شما را به عنوان یک برند، یک تاجر در این کسب و کار خواهند شناخت.

آموزش تجارت اینترنتی در آراد برندینگ

به شما یاد می ­دهیم که چگونه مشتری­ها حاضر هستند به شما پول نقد بدهند بدون اینکه حضوری شما را دیده باشند. به شما آموزش خواهیم داد که مشتری چگونه به شما اعتماد می ­کند و به شما میلیون­ها تومان پول می ­دهد و حتی بعد از یک هفته یا یک ماه حاضر هست که از شما جنس را تحویل بگیرد. در ادامه روندهای آموزشی­ مان به شما آموزش می ­دهیم که چگونه بدون اینکه به تأمین کننده، یعنی آن کسی که قرار است شما از او جنس بخرید، بدون اینکه پولی پرداخت کنید، آن فرد به شما جنس را تحویل بدهد و بعد از اینکه شما محصول را به مشتری­تان تحویل دادید و رضایت را بدست آوردید با تأمین کننده­ تان تسویه حساب بکنید.

همه این پروسه­ های تجاری را به صورت رایگان به شما آموزش می ­دهیم. ما یک شرکت طراح سایت نیستیم، خیلی­ ها مجموعه ما را اشتباه می­ گیرند. وقتی به آنها می­ گوییم برای استارت، نیاز هست که یک سری سایت­های برندینگ را برای شما طراحی کنیم، فکر می ­کنند که ما یک شرکت طراح سایت هستیم. اگر روی سایت آراد برندینگ بروید، مشاهده می­ کنید که هیچ قسمتی برای عضویت ندارد یعنی هیچ کدام از آدمهای عادی جامعه نمی ­توانند بیایند و با مجموعه ما همکاری داشته باشند. ما تنها با افرادی فعالیت می ­کنیم و همکاری می­ کنیم که آن افراد قصد تجارت داشته باشند نه اینکه یک سایتی بزنند و حالا در سایت خودشان ۵، ۶ تا محصول بچینند و بخواهند تک فروشی بکنند.

پس ما یک شرکت کاملاً تجاری هستیم که در راستای برندسازی و تجارت درون کشور و حتی صادرات داریم فعالیت می­ کنیم. برای شروع نیاز هست که برای شما یک سری سایت­های برندینگی طراحی بکنیم که آن سایت­ها برای شما مشتری بیاورند و الاّ خیلی­ ها با من در طول شبانه روز تماس دارند که من هم سایت دارم پس چرا سایت من دیده نمی­ شود؟ دیروز یک نفر با من تماس گرفت و می­ گفت من ۳ میلیون تومان برای یک سایتم هر سال دارم هزینه می­ کنم، نیرویی دارم که روی سایت کار می­ کند ولی چرا هیچ مشتریی به من زنگ نمی ­زند؟

چگونه مشتری پیدا کنیم

دلیل این است که آن سایت شما در صفحه اول گوگل اصلاً دیده نمی ­شود. خود شما وقتی می­ خواهید یک محصول را سرچ کنید، در گوگل یک عبارتی را می ­نویسید آیا به صفحه دوم، سوم، چهارم و یا حتی بیشتر گوگل می ­روید؟ نه، اصلاً اینطور نیست. همه شما در همان صفحه اول، سایت را انتخاب می­ کنید که اغلب مردم هم می ­توانم بگویم بیشتر از ۳۰ درصد همان سایت اول، و مابقی همان سایت دوم از صفحه اول، سوم، چهارم، و نهایتاً پنجم را باز می­ کنند و گزینه مد نظر خودشان را انتخاب می­ کنند.

اما ما یک تکنیک اقتصادی دیگر داریم که برای اولین بار در جهان به نام ما ثبت شده است. این استراتژی برند سازی، این را می­ گوید که شما نباید فقط یک سایت داشته باشید، باید حداقل ۵ تا، میانگین ۱۰ تا، و اگر می­ خواهید خیلی خیلی حرفه­ ای کار کنید ۲۰ تا به بالا سایت داشته باشید. چرا؟ چون وقتی کسی از مشتری­هایتان می ­آید و در اینترنت سرچ می­ کند، نه تنها یک بار با شما آشنا بشود، بلکه اگر سایت دوم، سوم، چهارم، پنجم و حتی صفحات دیگر هم چک کرد باز هم به شما وصل بشود. شما با این کار اعتبار خودتان را زیاد می­ کنید، شرط برند سازی همین است. هر چقدر شما بتوانید بیشتر دیده بشوید، برند شما ارزشمندتر خواهد بود.

پس ما با راه اندازی سایت­های زیاد تلاش می ­کنیم که بیشتر دیده بشویم. اگر در بخش­های فنی آن به مشکل خوردید، اینکه اصلاً امکان ندارد یک مجموعه ۱۰ تا سایت، ۲۰ تا سایت، داشته باشد من می­ توانم نمونه­ های زیادی از کار خودم را نشان بدهم که چنین کاری را اجرا کردیم. نه تنها برای یک شرکت، بلکه برای صدها مجموعه این کار را انجام دادیم و سایت­هایشان در صفحه اول هستند و دارند تجارت بزرگی را رقم می ­زنند. شما به عنوان یک آدم عادی شاید این قسمت را ندیده باشید.

حالا دو حالت دارد: یا می­ خواهید وارد تجارت بشوید و تجارت خودتان را شروع کنید یا اینکه نه، هنوز هم دارید فکر می­ کنید که آیا شروع کنم یا نه؟ به هر حال اگر دوست داشتید شما هم وارد تجارت بشوید و فعالیت خودتان را آغاز کنید می­ توانید با من در ارتباط باشید. منتظر تماس شما هستم.

برای ارتباط و دریافت مشاوره از استاد زیارکلائی می توانید با شماره ذیل تماس حاصل نمایید:

فایل صوتی توضیحات استاد زیارکلائی مشاور برندسازی گروه شرکت های آراد را می توانید در همین قسمت بشنوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید