انتقال باورهای آرادبرندینگ

فریده محمودی هستم مشاور آراد برندینگ.
جهت مشاوره رایگان عدد ۲ را به ۰۹۱۲۰۲۸۹۱۷۳ ارسال نمایید.

ما باورهایی داریم و دوست داریم این باورها را به دیگران هم انتقال بدهیم. مثل آدمی که معتاد است و دوست دارد دیگران را هم معتاد کند.
با این تفاوت که برخلاف معتادان، ما کار بدی نمی‌کنیم، بلکه به دنبال این هستیم که دیگران هم بتوانند تغییر و تحولی در زندگی خودشان ایجاد کنند. به همین منظور ما برنامه‌ای به نام هواداری داریم و آموزش‌ها و سیاست‌هایی هم برای آن تعریف کردیم.
با خودمان گفتیم به این طریق می‌توانیم به دیگران این فرصت را بدهیم که ما را بشناسند، بتوانند رشد کنند و تغییری در زندگی خود ایجاد کنند و به اهداف جدید خود برسند.

تفاوت کارگروه و هواداری

کارگروه‌ها دفاتری هستند که در شهرستان‌های مختلف به تبلیغ می‌پردازند و فعالیت مستمر و دقیق‌تری دارند.
یعنی در هر شهری به روش‌های مختلف افراد را جذب می‌کنند و در مورد فعالیت‌های ما صحبت می‌کنند. معمولا کسانی که کارگروه‌های ما را برگزار می‌کنند، نسبت به کسانی که صرفا در بخش هواداری فعالیت می‌کنند، افراد قوی‌تری هستند؛ چون باید دفتر و امکانات لازم را داشته باشند تا بتوانند کار بکنند.

همایش آرادبرندینگ

اگر شما می‌خواهید در زمینه هواداری کار کنید، می‌توانید بدون دفتر هم تقریبا همان کار کارگروه‌ها را انجام بدهید. فقط باید مقداری روی رفتار و گفتار خود کار کنید تا بتوانید به‌خوبی از پس کار برآیید.

اگر شما فردی هستید که به حرف‌ها و مسیر ما اعتقاد دارید و می‌خواهید در زمینه هواداری فعالیت کنید، اما با شرایط بهتر، لزومی ندارد حتما دفتر داشته باشید، فقط باید محیطی پیدا کنید که بتوانید در آنجا صحبت کنید و اگر می‌خواهید صورت هزینه‌های شما کاهش پیدا کند، باید محیط‌هایی را پیدا کنید که صحبت کردن در آنجا هزینه‌ای نداشته باشد.
اما چه چیزی باید بگویید؟ پیش از هر چیز، باید با توجه به محیطی که می‌خواهید در آن صحبت کنید، موضوعتان را انتخاب کنید.

مکان‌های مناسب و کم‌هزینه برای برگزاری جلسات هواداری:

  1. دانشگاه‌ها

محیط‌های مختلفی برای برگزاری جلسات هواداری وجود دارد که یکی از آن‌ها دانشگاه‌هاست.
محیط‌های دانشگاهی برای کسانی که می‌خواهند در بخش هواداری کار کنند، تریبون‌های رایگان یا کم‌هزینه‌ای هستند.
مدیریت دانشگاه‌ها معمولا در برابر این قضیه مقداری مقاومت می‌کنند، اما انجمن‌ها و جامعه‌هایی در دانشگاه‌ها وجود دارد که علاقه دارند به شکل‌های مختلف، کارگروه‌ها و سمینارها یا دوره‌هایی مرتبط با کارآفرینی، اشتغال و صادرات برگزار کنند و شما می‌توانید با گفتگو درباره چنین موضوعاتی و معرفی آن‌ها، فرصت‌ها و تریبون‌هایی برای صحبت کردن در آنجا به دست بیاورید.

  1. واحد آموزش اتاق‌های بازرگانی

مکان دیگر برای برگزاری جلسات، اتاق‌های بازرگانی است که محلی برای آموزش دارند و واحد آموزش اتاق بازرگانی هر شهری مشخص است.
اینجا به کمی مذاکره نیاز است و باید با افرادی که در اتاق‌های بازرگانی کار می‌کنند، صحبت کنید. البته من هم به شما می‌گویم با توجه به مخاطب‌تان چه موضوعی انتخاب کنید و چه حرفی بزنید تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید.
در فضایی مثل اتاق بازرگانی می‌توانید بگویید: «من می‌توانم در فلان زمینه صحبت کنم، توصیه می‌کنم این دوره آموزشی را بگذارید».

  1. ادارات دولتی

ادارات دولتی یکی دیگر از تریبون‌های رایگان است.
در ادارات دولتی تریبونی وجود دارد به نام دوره‌های ضمن خدمت و آن‌ها به دنبال بهانه‌ای می‌گردند تا دوره‌ای آموزشی در موضوع خاصی برگزار کنند که جذاب باشد و به شعار سال هم نزدیک باشد؛ مثلا در زمینه رونق کسب‌وکار، صادرات و توسعه فلان، ایجاد کسب‌وکار، صادرات بدون سرمایه و این‌گونه موضوعات.
با توجه به سازمانی که دارید، ما می‌توانیم موضوع این دوره‌ها را هم به شما پیشنهاد بدهیم.
اگر کسی مجموعه خوبی داشته باشد و بخواهد واقعا کاری بکند، من او را راهنمایی می‌کنم تا برای آن جلسه موضوعات خوبی انتخاب کند و حتی به او می‌گویم که چه چیزهایی بگوید.
فقط باید اعتماد به نفس کافی داشته باشد. البته فقط در ابتدای کار سخت است و بعد از اینکه دو بار بالای سکو بروید، دیگر میکروفون را رها نمی‌کنید.

پس اگر می‌خواهید در زمینه کارگروه‌ها یا هواداری به روش‌های مختلفی کار کنید، یک روش استفاده کردن از این‌گونه تریبون‌هاست.
از چه مکان‌های دیگری می‌توان استفاده کرد؟ مسجدها به دنبال برگزاری چنین دوره‌هایی هستند و اگر با کانون‌های فرهنگی مساجد یا خود هیئت امنا صحبت کنید، علاقه‌مند می‌شوند که حرف‌های شما را به دیگران انتقال بدهند و در واقع، شرایطی فراهم کنند که شما بتوانید این حرف‌ها را بزنید.

شبکه های اجتماعی گروه شرکت های آراد

سایر راه‌های آموزش به مخاطبان

در یک جلسه یک ساعته می‌توانید حرف‌هایتان را به مخاطبان بزنید.
حتی می‌توانید تلفنی با مخاطب‌تان ارتباط برقرار کنید یا می‌توانید او را به جلسات ما بیاورید.
اگر به جلسات ما بیاید، دیگر برای شروع کار مشکلی نخواهد داشت؛ چون تقریبا با محیط آشنا می‌شود، شرایط را می‌بیند و می‌تواند به‌راحتی کار را با شما شروع کند. برای آموزش‌های بعدی و موارد دیگر هم کافی است کانالی ایجاد کنید و ویدئوها و آموزش‌های ما را در این کانال قرار بدهید. یا خودتان با توجه به آموزش‌های ما فایل‌های صوتی یا آموزشی مناسبی را تهیه کنید و در کانال بگذارید. کار پیچیده‌ای هم نیست.

هدف اصلی فعالیت‌های هواداری

کسانی در زمینه هواداری کار می‌کنند، باید به چند نکته توجه کنند. باید به دنبال این باشید که مخاطب‌تان بتواند کاملا با مسیر و هدف شما آشنا بشود.
فقط به دنبال این نباشید که آن فرد با شما کار کند، این مهم نیست. به‌عنوان کسی که در کارگروه یا هواداری فعال هستید، فقط باید این هدف را داشته باشید که دانشی که آرادبرندینگ در اختیار شما گذاشته، انتقال بدهید.
اگر فرد دیگری این دانش را به دست بیاورد، شما ضرری نمی‌کنید. پس فقط به دنبال این نباشید که حتما با شما کار کنند، شاید فردی به کارگروه شما آمد، اما بعد به شهر دیگری رفت و با شخص دیگری شروع به کار کرد، اشکالی ندارد؛ چون اگر همه با این جریان فکری پیش بروند، به هر حال این اتفاق برای شما هم می‌افتد.

مهشید خاکی هستم مشاور آراد برندینگ.
جهت مشاوره رایگان عدد ۲ را به ۰۹۱۲۰۱۴۴۱۰۹ ارسال نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *