انتخاب محصول صادراتی

سعید زارع هستم مشاور آراد برندینگ.
جهت مشاوره رایگان عدد ۲ را به ۰۹۱۲۰۴۶۳۳۵۹ ارسال نمایید.

چگونه می‌توان کالای مناسبی برای صادرات انتخاب کرد؟ اولین و مهم‌ترین موضوع و چیزی که همه ما عاشق آن هستیم، پول و دلار است و این که یک محصول چقدر برای ما سود دارد.
پس این موضوع بسیار مهم است که میزان سودآوری یک محصول را بررسی کنیم. در ادامه به این می‌پردازیم که چگونه می‌شود این موضوع را بررسی کرد.

بررسی محصول

ایران کشور فوق‌العاده‌ای است. اگر دقت کرده باشید، بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی تلاش می‌کنند که با ایران بجنگند.
آیا تا به حال این سؤال برای شما پیش نیامده که چرا ایران تا این حد در حواشی قرار دارد؟
چرا عراق در حاشیه است؟ چرا مدام به دنبال این هستند که عراق یا ایران را اشغال کنند؟

همایش آرادبرندینگ

ایران از نظر موقعیت جغرافیایی در شرایطی قرار گرفته که با کشورهای بسیاری ارتباط دارد.
ایران از شمال و جنوب به دریا متصل است و این موضوع، دسترسی به مسیرهای کشتیرانی را برای ما بسیار ساده می‌کند و راحت می‌توانیم هر محصولی را به تمام دنیا صادر کنیم، پس موقعیت جغرافیایی ایران موضوع بسیار مهمی است.
بعضی‌ها می‌گویند: ای کاش ما در ایران به دنیا نیامده بودیم. ما همیشه برعکس این را می‌گوییم: خدایا شکرت که در ایران به دنیا آمدیم. چرا؟ چون فهمیدیم چه ظرفیت‌های عالی و خوبی در ایران وجود دارد.
کسی که نتواند پولی که در ایران ریخته، جمع کند، در کشورهای دیگر هم زندگی سختی خواهد داشت.

شبکه های اجتماعی گروه شرکت های آراد

تکرار خرید مشتری

برخی محصولات به‌گونه‌ای هستند که مشتری آن را از شما می‌خرد، اما دیگر سفارش بعدی را به شما نمی‌دهد.
یک بار می‌خرد و تمام می‌شود اما برخی محصولات هستند که وقتی مشتری از شما می‌خرد، دوباره دو ماه یا شش ماه بعد سفارش می‌دهد و در واقع شما یک مشتری ثابت پیدا می‌کنید.
این مشتری ثابت قبلا با شما آشنا شده، یک بار به سراغ شما آمده، به شما اعتماد کرده و پول داده است اما برای دفعات بعدی، حوصله ندارد که دوباره به ایران بیایید. پس با یک تماس از شما می‌خواهد که جنس را برای او فراهم و ارسال کنید.

پس باید این موضوع را هم بررسی کنیم که آیا محصولی که می‌خواهیم انتخاب کنیم، تکرار خرید دارد یا ندارد.
آیا باید محصولی را انتخاب کنیم که اصلا تکرار خرید ندارد یا محصولی که تکرار خریدش زیاد است؟ اگر همه شما به سراغ محصولی بروید که تکرار خرید زیاد داشته باشد، پس به‌یقین از بین شما کسی به این موضوع فکر نمی‌کند که محصولی را انتخاب کند که تکرار خرید نداشته باشد؛ بنابراین این فضا آزاد می‌شود.
آیا ممکن است اصلا کسی به این محصول نیاز نداشته باشند؟ خیر، نیاز دارند و چون کسی با آن کار نمی‌کند، این محصول، انتخابی فوق‌العاده عالی خواهد بود.
بنابراین شما باید برعکس همه شنا کنید و برعکس باورهای بیشتر افراد پیش بروید، مثلا اگر همه می‌گویند باید زعفران صادر کنیم، شما باید روی چیزی دست بگذارید که اصلا به فکر کسی نمی‌رسد. چرا؟ چون این یک گزینه بسیار عالی است.
وقتی رقیبی در کار نباشد، مشتری مجبور است فقط از شما بخرد. ما محصولات زیادی از این دست داریم که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

محصولات پر تقاضا

باید ببینیم آیا واقعا در کشورهای دیگر خواهان محصولی هستند که می‌خواهیم انتخاب کنیم یا نه. اصلا این را از کجا می‌توان فهمید؟ سایت‌هایی وجود دارد که آمار دقیقی از صادرات و واردات به ما می‌دهد، به ما می‌گوید که فلان محصول در کدام کشورها خواهان دارد، بیشترین صادرات ایران -یعنی صادرات مواد اولیه- به کدام کشورها انجام شده است؟ احتمالا حدس شما عراق خواهد بود.
اما بیشترین مقدار صادرات ما به چین و بخش اعظم تجارت ما با آن‌هاست، بعد از آن امارات، عراق و ترکیه، کشورهایی هستند که به آن‌ها مواد اولیه صادر می‌کنیم؛ یعنی محصولاتی که آن‌ها کاملا نیاز دارند و قیمت آن در ایران بسیار ارزان است و چون ارزان است، آن‌ها هم راحت از ما می‌خرند.

اما ما این را یاد نگرفتیم که چگونه محصولات مختلف را بشناسیم و توانمندی محصولات مختلف را بدانیم، بفهمیم وقتی بیشتر افراد اصلا به این محصول فکر نمی‌کنند، پس ما باید وارد بازارهای آن بشویم.
برترین گزینه‌ها را برای خودتان انتخاب کنید، گزینه‌ای که کسی به آن فکر هم نمی‌کند.

صالح نوروزی هستم مشاور آراد برندینگ.
جهت مشاوره رایگان عدد ۲ را به ۰۹۱۲۰۶۸۸۶۶۲ ارسال نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *