,

اصول سئو و رونق کسب و کار

قوانین سئو

امیدوارم که با یک کلاس دیگری که با ما در حوزه بهینه سازی و افزایش سود و بهره­وری همراه باشید. در این کلاس می­خواهم در مورد ۴ اصل مهم در سئو با شما صحبت کنم. خیلی از شما به کسب و کارتان می­پردازید و روش­های مختلفی برای این که مشتری­های خودتان را پیدا کنید استفاده کردید. بعضی از شما تجربه کسب و کارهایی مثل بازاریابی تلفنی یا حضوری، یا روش­های مختلف دیگری که در تبلیغات برای پیدا کردن مشتری باید انجام بشود تا بتوانیم مشتری­های خودمان را پیدا کنیم استفاده کردید و در طی زمان متوجه شدید که اکثر مشتری­هایی که می­توانیم با آن ها کار کنیم و استعداد خوبی در زمینه کسب و کار دارند مثل مشتری­هایی که تازه کار هستند، مشتری­هایی که دنبال جنس هستند که امروز تأمین کنند، این افراد مجبور هستند که از اینترنت برای پیدا کردن تأمین کننده­ها و تولید کننده­ها و فروشنده­های یک محصول استفاده کنند. از طرف دیگر ما از علم اینترنت و روش رفتاری درست مشتری­ها به سمت این داریم می­رویم که بتوانیم مشتری­هایی که دنبال این محصول هستند با جستجوهای مختلفی که جستجو می­کنند را بتوانیم پیدا کنیم. مثلاً یک محصول مثل کیف، پتو، گلدان و امثال این ها همه با تعداد خیلی زیادی عنوان و شکل­های مختلف جستجو می­شوند و ما به دنبال این هستیم که در شکل­های مختلف جستجو برای خودمان جایگاه پیدا کنیم و مسیر خودمان را پیدا کنیم تا بتوانیم بهتر مشتری­ها را به سمت خودمان بکشانیم و آن­ها را متقاعد کنیم که با ما کار کنند.

سئو می­توانم طی یک درس جداگانه خیلی تخصصی­تر در موردش صحبت کنم. شاید یک دوره در مورد این مفصّل صحبت کردم و ۲۰۰ اصل مهم در سئو را برای شما بیان کردم و هر اصل را توضیح دادم که از نظر گوگل این ۲۰۰ اصل چه چیزهایی باید باشد که شما بتوانید بهترین خروجی­های خودتان را بگیرید اما الان از بین تمام آن ۲۰۰ اصل فقط ۴ تا اصل خیلی مهمش را برای شما بیان می­کنم تا بتوانید در کسب و کارتان به آن توجه کنید تا بتوانید خروجی­های خودتان را در آن کار بگیرید.

قوانین سئو

رونق کسب و کار

اولین چیزی که شما در کسب و کارتان باید به آن توجه کنید و مهمترین قسمت کارتان این است که محتوا از نظر گوگل king است یعنی پادشاه است. هیچوقت شما نباید از تولید محتوای خودتان غافل بشوید. دستورالعمل ما که برای کسانی که کار می­کنند این بوده که هر روز حداقل بین ۱ تا ۵ تا محتوا تولید کنند و روی سایت­شان درج بشود و بعد حالا این که روی سایت­های دیگر انتشار پیدا کند یا نه، جلوتر صحبت می­کنیم. اما اساس کار شما آن محتوایی است که تولید می­شود. یک محتوای باکیفیت، یک محتوا با طول کافی، با پارامترهای کافی، شامل عکس، هدینگ­ها یا سرتیترها، بولت­ها یا نشانه­ها و امثال این­ها همه باید داخل این محتوا به خوبی دیده بشود تا مشتری که می­خواهد داخل صفحه بیاید و خود گوگل که آن صفحه را سرچ می­کند، برررسی می­کند، پایش می­کند و داخل آن صفحه گردش می­کند به صورت اصل و پایه آن محتوا را ببیند و اگر شما بگویید محتوای من می­خواهم ضعیف باشد و اصلاً کاری نداشته باشید و محتوای بدی باشد. اگر شما بین چند تا سایتی که وجود دارد و محتوای ضعیفی­ دارند و هیچ پارامتر و تفاوت دیگری ندارند، حالا این که ۲۰۰ تا پارامتر خیلی زیاد است که بخواهم همه را بیان کنم اما به صورت عمومی اگر ۴ صفحه باشند که هر ۴ صفحه­ محتوایشان یکسان نباشد و پارامتر دیگری هم نداشته باشند، محتوا به عنوان بیس اصلی و پادشاه اصلی در کسب و کار شما هست. یعنی همیشه اولویت دارد بر تمام رفتارهایی که مشتری­های شما و گوگل که دارد به شما جایگاه می­دهد و می­تواند ببیند.

حالا چه جور محتوایی خوب است؟ بستگی به نوع کار دارد. بعضی از مطالب محتوای کم می­خواهند و بعضی از مطالب محتوای طولانی و خوب می­خواهند این که شما درست  این­ها را کنار هم بچینید می­تواند همیشه کمک کند خروجی­های بهتری بگیرید.

بعد از محتوا، ssl برای گوگل مهم است. گوگل به صورت ذاتی نسبت به سایت­هایی که ssl دارند توجه بیشتری دارد. یعنی اگر شما سایتی دارید که ssl ندارد بدانید که این مسئله برای شما می­تواند در توجه گوگل به سایت­تان تأثیرگذار باشد و عملاً خروجی­های شما را بهبود بدهد و یا کاهش بدهد، بستگی به این دارد که شما اصلاً آن را برای سایت خودتان درست استفاده کرده باشید یا نه؟ چند تا نکته در مورد ssl وجود دارد، اول از همه این که: ssl ها فرق آن­چنانی با همدیگر نمی­کنند. این که شما sslی داشته باشید که اسم شرکت­تان آن بالا دیده بشود یا دیده نشود برای گوگل اهمیت ساز نیست، یعنی برای گوگل همین که ssl دارید کافی است.

این که ssl دارید به چه معناست؟ یعنی گوگل صفحه­ای که دارد به کاربر نشان می­دهد و لینکش سبز است یا قفل است، کاربر متوجه است که این دقیقاً همان محتوایی است که مشتری می­خواسته است ببیند، یعنی شما به عنوان تولید کننده، به عنوان صاحب آن سایت می­خواستید کسی که دارد این سایت را می­بیند، ببیند.

اگر ssl نباشد هکرها می­توانند به راحتی در میان صفحه کاربری شما، سایتی که درست کردید و کاربر قرار بگیرند و با یک صفحه جعلی منجر به این بشوند که شما صفحه­ دیگری ببینی و خروجی­هایتان متفاوت شود و این اختلاف منجر به این شود که یک صفحه جعلی و هویت جعلی به افراد نشان بدهد و در واقع ssl مانع از این کار می­شود.

پس شما باید ssl داشته باشید. اما sslی که دارید، چه قدیم و چه جدید فرقی نمی­کند؛ از همان ابتدا ssl را بگیرید که تمام محتوایی که روی سایت شما می­آید مثل بعضی از دوستان سایت­های خودشان را ssl کردند اما قفل صفحاتشان درست نشده و بعد می­گوید چرا ssl من سبز نیست؟ نگاه می­کنیم و می­بینیم که محتوا را از سایت­های دیگر خودش کپی کرده، همین جور Drag & Drape  و همین جور یک کپی و بعد هم داخل یک صفحه دیگر paste  کرده بدون این که بخواهد لینک­ها و عکس­ها و محتوای داخلی این لود شود. محتوای خارجی که ssl نداشته باشد ایراد ندارد یا لینک­ها ملاک نیست، محتوایی که دارد لود می­شود، داخل آن صفحه از صفحاتی دارد لود می­شود که https نیستند و خود کروم به این قضیه ایراد می­گیرد و می­گوید که در واقع این صفحات (Mixed Content) است و آن صفحات از نظر ssl معتبر نیست. یک صفحه ssl باید تمام محتوایی که دارد داخل آن لود می­شود محتوایی باشد که از صفحه ssl لود می­شود و غیر از این اگر باشد به آن ایراد می­گیرد و آن صفحه را ضعیف می­داند.

پس شما کاری که باید بکنید این است که ssl سایت­های خودتان را فعال کنید و حتماً در بخش خود محتوای سایت و صفحاتی که دارید قفل سبز ssl تان هم فعال بشود. اگر شما محتوای کپی شده داخل سایت­تان داشتید و مشکل http داشتید یعنی urli داشتید که به جای https آن http استفاده شده بود اولاً آن سایت منبع خودتان را ssl کنید و دوم از همه می­توانید به ما درخواست بدهید و ما یک جا برای شما برنامه­ای نوشتیم و آن صفحات را برای شما به صفحاتی تبدیل کنیم که چراغ سبزش را بگیرد و این مشکل محتوای کپی شده با http از بین برود و صفحات­تان درست بشود، نیاز نیست شما ۱۰۰۰ صفحه را دانه به دانه درست کنید. اگر ۱۰ یا ۲۰ صفحه است، ۵۰ صفحه است و خودتان می­توانید سریع برطرف کنید، انجام بدهید اما اگر لازم است که ما برای شما انجام بدهیم و تعداد صفحاتتان زیاد است بگویید که ما این کار را برای شما بتوانیم انجام بدهیم، می­توانید تیکت بزنید و این کار برای شما به صورت کامل انجام بشود. پس پارامتر اول کانتت بود و پارامتر دوم ssl بود. ssl سایت­تان را هم فعال کنید.

در پارامتر سوم بحث لینک­ها مطرح است. لینک­ها مدل­های مختلف دارد. لینک­ها یک سری هستند که به عنوان منبع ذکر می­شوند، لینک­هایی هستند که در سایت­بار ذکر می­شوند، لینک­هایی هستند که در فوتر (footer) ذکر می­شوند، لینک­هایی هستند که داخل خود متن ذکر می­شوند و این­ها همه لینک­های ارزشمندی هستند. حتی لینک­هایی هستند که از طریق عکس­ها به سایت­ها دیگر و به صفحات دیگر مرتبط می­شوند، همه این­ها لینک­های معنادار است، لینک­های داخلی و خارجی، محتوای شما حتماً باید لینک داشته باشد.

برای این که لینک­ها را مدیریت کنید در سایت­هایی که مداوم محتوا تولید می­شود دستی تولید کردن لینک­ها همیشه زحمت داشته و خیلی سخت بوده است. ما برای این کار یک برنامه ویژه آماده کرده­ایم. اتو لینکر (Auto Linker) آنقدرها قدرت نداشت که تمام آن چیزی که شما مورد نیازتان است را تأمین کند و با زحماتی که مهندس تالیا کشیدند و کارهایی که ایشان کردند یک برنامه لینکر (Linker) بسیار قوی دیگر برای شما راه اندازی کردیم که از این به بعد، از هفته آینده روی سایت آراد یوزر (Arad User) می­توانید استفاده کنید، فعال کنید و از سرویس آن بهره ببرید و به راحتی روی سایت­تان بتوانید از امکانات این Linker استفاده کنید و کار کنید و  می­تواند به شما این امکانات را بدهد که قشنگ لینک­های خودتان را درست کنید، گزارش­های آن را بگیرید، ارتباط­های معنادار با صفحات دیگر درست کنید و حتی با سایت­های خارجی دیگری که دارید و این ارتباطات بتواند به این کمک کند که شما خروجی­های خودتان را بهبود بدهید و بتوانید به سمت این بروید که مزیت لینک را داشته باشید.

توجه داشته باشید موارد بسیار زیادی بودند. دوستانی که می­گویند محتوای ما خیلی خوب است اما مثلاً جایگاه فلان فرد را نمی­توانیم بگیریم. یکی از عواملی که منجر به این می­شود که شما در رقابت نتوانید جایگاه آن فرد را بگیرید این است که لینک­های داخلی و خارجی شما اصلاً خوب نبوده است. وقتی این لینک­ها را بهبود بدهید خواهید دید که صفحات شما جایگاه­های خیلی خوبی می­گیرند و دقیقاً می­آید و رتبه ۱ و رتبه ۲ گوگل را می­گیرد و جایگاهش هم تکان نمی­خورد، چون بک لینک­های زیادی دارد. شما تعداد زیادی سایت دارید و از بک لینک­های آن باید استفاده کنید تا بتوانید خروجی­های خودتان را بهبود بدهید و کیفیت راندمان صفحات­تان بالا برود و بتوانید محتوایی که نوشته می­شود از نظر گوگل اعتبار داشته باشد.

قوانین سئو

اهمیت لینک گذاری در مطالب

یک نکته در مورد لینک­ها بگویم. چه بک لینک­ها، یعنی لینک­هایی که از خارج به شما یک صفحه داده می­شود و چه لینک­های داخلی که آن هم خیلی مهم است و باید خیلی به آن توجه  کنید و چه لینک­های خارجی­تان اگر داخل متن باشد، یعنی شما یک متنی حدود ۱۰ خط، ۲۰ خط نوشتید، یک قسمت از متن، یک کلمه­ای هست که دقیقاً با همان کلمه­ای که شما می­خواهید لینکش را برقرار کنید معنا دارد و مرتبط است و شما براساس آن کلمات لینک­های خود را می­سازید. به مراتب، به مراتب، شاید بگویم ۱۰ برابر، ۲۰ برابر از این که بخواهد به عنوان ذکر منبع و پایین صفحه سایت شما قرار بگیرد ارزش بیشتری دارد و به این کمک می­کند که گوگل برای آن لینک احترام بیشتری و ارزش بیشتری قائل بشود و در نتیجه رتبه بهتری به آن بدهد.

اگر از سایت­­های دیگر به سایت شما لینک بشود که به آن بک لینک می­گوییم، اگر از سایت شما به سایت  خارجی لینک بدهید لینک خارجی می­شود، اگر از سایت­های خودتان، از یک صفحه­تان به صفحات داخلی لینک بدهید این لینک­های داخلی می­شود که در واقع لینک­های داخلی هم بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید.

یک نکته در مورد لینک­ها بگویم. شما می­توانید لینک­های داخلی خودتان را هم توسعه بدهید یعنی برای توسعه لینک­های داخلی­تان از در فوتر (Footer) سایت خودتان استفاده کنید. بعضی از دوستان فوتر (Footer) سایت­شان را غیرفعال کردند، در فوتر (Footer) با عنوان­هایی مثل Last News و محبوب­ترین­ها – امثال این­ها می­توانید تعداد لینک­های مرتبطی که داخل صفحات­تان هست را زیاد کنید. اگرچه از نظر گوگل این لینک­ها، لینک­های سایت بار است یا متا تگ­ها هست و امثال این­ها، همه این­ها منجر به این می­شود که تعداد لینک­های شما افزایش پیدا بکند اما اساساً مهم­ترین و ارزشمندترین لینکی که از نظر گوگل وجود دارد لینک­هایی هست که داخل متن و با عنوان و متن آن کلمه به صفحه شما یا page  شما داده بشود و خود آن page تعداد لینک­هایش زیاد بشود نه اینکه فقط به صفحه اصلی خودتان بدهید.این که شما به صفحه اصلی یا به یک صفحه خاص مثلاً به صفحه اولتان بدهید ارزشی ایجاد نمی­کند، وقتی به صفحه­ای که مرتبط با تقاضای مشتری است بدهید ارزش پیدا می­کند.

در ساختن لینک­ها بهترین روش این است که شما اول شروع کنید به تولید محتوا و بعد که تولید کردید و مثلاً به ۱۰۰ تا، ۲۰۰ تا مطلب رسیدید نگاه کنید که در گوگل چه جایگاه­هایی گرفتید و بعد برای این که جایگاه­های خودتان را بررسی کنید یعنی این که جایگاه­های خودتان را بهتر کنید بر اساس همان جایگاه­ها، لینک­های داخلی خودتان را تعریف کنید. از ابتدا لینک داخلی تعریف کردن هم اشکالی ندارد ولی وقتی که شما اول لینک داخلی تعریف می­کنید و بعد صفحات دیگری جایگاه می­گیرند آن وقت شما می­خواهید با این لینک داخلی شروع به کار کردن کنید و عملاً می­بینید که جایگاه آن صفحات را دیگر نمی­توانید بهبود بدهید و مجبور هستید چون یک بار یک کلمه را به یک صفحه دادید و حالا می­خواهید دوباره همان کلمه­ها را بشکنید و یک لینک دیگر به صفحه دیگر بدهید، این هم به سایت شما لطمه می­زند و هم این که نمی­تواند کمک کند به این که شما آن خروجی­های ایده­آل و آن خروجی­هایی که باید را از لینک­هایتان بگیرید.

پس سعی کنید لینک­های خودتان را زمانی ایجاد کنید که در گوگل جایگاه گرفتید و حداقل ۱۰۰ مطلب نوشتید و روی وب مستر نگاه می­کنید و می­بینید که ۵ تا جایگاه دارید و این جایگاه­ها را دانه به دانه به آنها لینک داخلی و لینک خارجی بدهید و سعی کنید با این کار روی صفحات خودتان کار کنید. حالا شما بعد از یک مدتی ۱۰ تا سایت دارید، هر سایت شما یک سری جایگاه گرفته، کمتر پیش می­آید که جایگا­ه­ها تکراری باشد؛ چون ترکیبات کلمات خیلی زیاد است. شما الان در وب مستر نگاه می­کنید و می­بینید که کلمات، ترکیبات مختلفی دارد.  حالا بر اساس این ترکیب­ها، در ۹ تا سایتی که از ۱۰ تا سایت دارید یا ۲۰ سایتی که دارید لینک­ها را تبدیل کنید به آن یک صفحه­ای که جایگاه دارد تا عملاً این منجر شود به این که تعداد بک لینک­تان هم افزایش پیدا کند و بتواند منجر به این شود که گوگل نسبت به آن صفحه اهمیت و ارزش بیشتری قائل بشود و شما خیلی زود می­توانید خروجی­های خودتان را بهبود بدهید.

نرم افزار جدیدی که ما برای شما داریم آماده می­کنیم در زمینه بک لینک­ها و لینک­های داخلی بسیار مؤثر است و خیلی کمک می­کند به این که بتوانید گزارشات خودتان را کامل بینید و وضعیت کارتان را ببینید. حالا مهندس تالیای عزیز، آموزش­ها را آماده می­کنند و سرویس هم این هفته یا هفته آینده برای شما راه اندازی می­کنیم تا از آن استفاده کنید.

بعد از بک لینک­ها و لینک­های داخلی، چهارمین پارامتر، شکل ظاهری و ارتباط کاربر با سایت شما است. شما حتماً داخل سایتی که دارید شکل ظاهری و دیزاین سایت شما خیلی مؤثر است. یکی از پارامترهای خیلی مهم این است که اولاً باید توجه داشته باشید که اکثر مشتری­هایی که شما دارید از طریق موبایل وارد می­شوند، شاید ۸۰، ۹۰ درصد آنها با موبایل هستند و اکثر مشتری­هایی که با موبایل وارد می­شوند استفاده کردن از منوهای موبایلی برای آنها سخت است. برای این که این مشکل منوهای موبایلی برطرف بشود چه کاری باید بکنیم؟ ما یک آیکونی داریم که به آن آیکون­های تماس شناور می­گویند، این خیلی تأثیر دارد در این که مشتری دنبال آیکون تماس با ما در سایت شما نخواهد بگردد و خیلی سریع بتواند تماس و ارتباط برقرار کند، پس یک پارامتر این می­تواند باشد.

پارامتر دیگری که می­تواند در ارتباط بهتر مشتری تأثیر داشته باشد نحوه چیدمان سایت شما است. من دیدم یک سایتی ۶ ماه یا یک سال است که کار می­کند اما هنوز بنر آراد بالای آن سایت است، دوست عزیز! آن بنر پیش­ فرض بوده، آن بنر را باید عوض کنی، بنر جدید بزنی، بنر طرح خودت را بزنی و آن بنر را کاربری که وارد سایت شما می­شود ببیند و یک چیزی از سایت شما احساس کند. اما نه یک بنر دیگری غیر مرتبط می­بیند و بعد توقع دارید ارتباطش با شما هم گسترش پیدا کند و این اصلاً خوب نیست و شما باید روی محتوای شکل ظاهری سایت­هایتان، روی بهبود شکل ظاهری سایت­های خودتان کار کنید تا بتواند ساختارتان بهتر بشود.

پس بنر هست و آیکون تماس شناور هست و سایر پارامترها شامل footerها، لینک­های داخلی، سایت بارها، گزینه­هایی مثل فروش­های ویژه و امثال این­ها می­تواند تأثیر بگذارد در بهبود این که مشتری صفحه شما را اسکرال (Scroll) می­کند، می­بیند و تعداد تصاویری که در محتوا استفاده می­شود، این­ها همه در طرح و دیزاین سایت شما خیلی مهم است. اما یک چیزی را توجه داشته باشید بعضی از دوستان می­گویند مثلاً من ۲۰ تا سایت ویترینی بزنم که شکل ظاهری Slid Show  و امثال این­ها دارد. ما با این قضیه موافق نیستیم چون یک سایت­های ویترینی وقتی قضیه موبایلی آن مطرح می­شوند خیلی Inter face ندارد و اکثر کاربران شما با موبایل وارد می­شوند و شما عملاً چنین کاری که می­کنید فقط حجم فشار سایت خودتان را افزایش می­دهید.

ما با چیدمان و ساختار درست یک سایت هم باعث افزایش لینک­های داخلی و هم لینک­های مرتبط و هم دیده شدن بیشتر کلمات کلیدی، برچسب­ها، تگ­ها و امثال این­ها که همه منجر به این می­شوند که بتواند هم جایگاه شما را در گوگل بهتر بکند و هم این که شکل ظاهری سایت شما را بتواند از لحاظ ساختاری و الگویی بهتر نشان بدهد که کاربر بتواند راحت­تر کار کند، وارد بشود و یک مسیری را طی کند و همه این­ها منجر به این بشود که با شما تماس بگیرد در نتیجه کاربری که از این کار رضایت داشته باشد دوباره سرچ نمی­کند یا کمتر سرچ می­کند و گوگل سایت شما را معتبر می­بیند و این می­تواند منجر به این شود که خروجی­های خودتان را بهبود بدهید. این هم پارامتر چهارمی که مهم است. به زودی شاید فرصت بکنم به صورت تخصصی در مورد ۲۰۰ پارامتر خیلی مهمی که در سئو مطرح است با شما صحبت کنم اگرچه ما یک سری پارامترهایش را قبول نداریم و یک سری را هم قبول داریم و الان نمی­خواهم وارد این بحث بشوم ولی اساساً می­خواهم بگویم که این ۴ تا اصل، اصل­های خیلی مهمی است که باید به آن توجه کنید و بعد مشکلات و موانعی که در کسب و کار شما هست و روی جایگاه شما تأثیر می­گذارد کار کنید تا خروجی­های شما بهبود پیدا کند.

یک چیزی را هم توجه کنید اگر به هر علتی تماس­های شما قطع شد، مثلاً یکی از دوستان دارد کار می­کند و روزی ۴ تا، ۵تا، ۱۰ تا تماس دارد یک دفعه تماس­هایش قطع می­شود و دچار استرس شدیدی می­شود؛ خیلی نگران این قضیه نشوید. درست است که نیاز به بررسی و کار دارد اما این به این معنا نیست که کلاً سایت شما از بین رفته و به یک فاجعه خاصی است. نه هیچ فاجعه­ای اتفاق نیفتاده است و به مسائل مختلف ممکن است پارامتر و جایگاه­های شما تغییر کند و تماس­های شما هم کم و زیاد بشود، خیلی نگران این قضیه نباشید، ما می­توانیم برای شما بررسی کنیم و مشکلات را برای شما خیلی زود مرتفع کنیم تا خروجی­هایتان را بهبود بدهید.

قوانین سئو

پرسش و پاسخ

سوال: در خصوص بک لینک­هایی که در صفحات مجازی هست، یک سری خبرهایی که بخشی از آن را داخل کانال یا شبکه های اجتماعی خودمان مثلاً تلگرام قرار می­دهیم بعد می­بینیم که تعداد زیادی که پست ما داخل کانال تعداد زیادی seen خورده ولی هیچ بک لینکی برنگشته روی بازدیدهای سایت، این ایرادش کجاست و چطوری می­شود آن را مرتفع کرد؟

جواب: شما بک لینک که در تلگرام و شبکه­های اجتماعی و امثال این­ها می­زنید، تلگرام به شما بک لینک به شما نمی­دهد و در شبکه اجتماعی کاملاً خصوصی است و در اینترنت دسترس پذیر نیست. شبکه­های اجتماعی مثل گوگل، فیس بوک و امثال این­ها، بک لینک­های خوبی می­دهد و برای شما ارزش ایجاد می­کند حالا هر چقدر شبکه­ای که کار می­کنید قویتر باشد ارزش آن کار هم بیشتر می­شود و هر چقدر تعداد فالوور و تعداد کلیک و امثال این بیشتر باشد خروجی­های شما را می­تواند بهبود بدهد. اما به صورت ذاتی داشتن این لینک­ها از طریق شبکه­های اجتماعی تعداد بک لینک­های ورودی شما را افزایش می­دهد و خودش ارزش آفرین است و نیازی نیست به این که کلیک آن چنانی بشود، چرا کلیک تأثیر دارد ولی آن جوری نیست که در این قضیه با مشکل خاصی مواجه بشود.

سوال: در مورد برنامه کپی و کارکرد آن.

جواب: برنامه کپی، مراحل تست خودش را دارد انجام می­دهد اوکی که بشود بسته آن را برای شما فعال می­کنیم و خودتان کامل می­توانید کارهای کپی خودتان را انجام بدهید. مثلاً یک بسته ۲۵۰۰ تایی می­گیرید و می­توانید تا ۲۵۰۰ تا کپی به هر شکلی که خواستید تعریف کنید، کاربر تعریف کنید، بر اساس دسته تعریف کنید، مطلب تعریف کنید، زمان بندی بگذارید، لینک منبع بخورد یا نخورد، کپی­های مختلف و پارامترهای مختلف برای آن تعریف کنید تا برای شما کپی­های آن انجام بشود و بتوانید خروجی­های خودتان را بگیرید. بسیار برنامه قدرتمندی است، خیلی وقت است که داریم روی این برنامه کار می­کنیم تا بتوانیم آن را برای شما آماده کنیم و بحث کپی­های شما را بسیار مرتفع می­کند. به زودی یک برنامه دیگر هم بعد از این برنامه کپی خواهیم داد که برنامه بسیار بسیار قوی است، همگام ساز است و یک پارامتر بسیار قوی به شما می­دهد، این که شما فقط لازم است که یک سایت مرجع بگذارید و بعد مشخص کنید که از این دسته روی این سایت­ها همگام سازی بشود و سیستم اتومات همگام سازی را برای شما انجام می­دهد و شما هر موقع ویرایش هم بکنید ویرایش­ها  شما اعمال می­شود، دسته­ها و برچسب­هایتان را ویرایش کنید دیده می­شود، یعنی شما یک سایت خودتان را که درست می­کنید،۱۰ تا سایت دیگرتان هم عیناً درست می­شود و همه با همدیگر می­توانید خروجی­هایش را بهبود بدهید و جایگاههایش را بهبود بدهید. این­ها کم کم در اختیار شما قرار داده می­شود تا کمک کند که کارهای شما و لول­های سئوی شما مداوم افزایش پیدا کند و در ضمن قدرت شما در نشان دادن و پیدا کردن مشتری­ها هم همیشه افزایش پیدا کند.

سوال: در یکی از سایت­هایم حدود ۸۰۰ تا مطلب دارم ۵ تا سایت جدید گرفتم، کپی کردن سایت اولی و گرفتن جایگاه و بالا آوردن سایت جدید توصیه می­شود؟

جواب: بله. همیشه کپی کردن مطالب به این کمک می­کند که جایگاه­های شما بهبود پیدا کند. مطالب را به صورت تدریجی کپی کنید و بعد از این لینک سازها و ابزارهایی مانند این استفاده کنید تا لینک­های داخلی و خارجی شما زیاد شود و بک لینک­هایتان هم افزایش پیدا کند که خیلی تأثیر دارد.

سوال: در مورد اینکه  من۱۰ تا سایت دارم و هر روز تولید محتوا می­شود، یک مقداری سایت­های جدید دیرتر جایگاه می­گیرد، با توجه به این موضوع چه مقدار خبر باید در روز تولید بشود که سایت­های جدید هم سریعتر بالا بیاید.

جواب: یعنی سایت جدیدی دارید که جایگاه نمی­گیرد؟ یا سایت قدیمی دارید که به اندازه سایتهای جدیدت جایگاه نمی­گیرد؟

سوال: سایت قدیمی جایگاه دارد و سایت­های جدید به سختی جایگاه می­گیرد.

جواب: منطقی است. چون فقط پارامتر تولید محتوا تنها نیست. طول مدت قدمت مطلب، تعداد دیده شدن­ها، رفتار کاربرهای پیشین، همه این­ها منجر به این می­شود که یک صفحه جایگاهش بهبود پیدا کند یا نکند. لینک­های داخلی، قدمت دامنه و همه این­ها پارامترهای مختلفی است پس توقع نداشته باشید که یک صفحه سایتی که سریع می­زنید سریع هم جایگاه بگیرید بلکه شما دارید این کار را می­کنید که آن صفحات هم برای شما جایگاه­های خودشان را بگیرند و همه منجر به این بشوند که تماس­های بیشتری داشته باشید و بیشتر دیده بشوید، بهتر دیده بشوید. همین طور که الان مثلاً در یک سری از حوزه­ها، ۷، ۸ تا جایگاه دارید در صفحه اول گوگل و اینها را دارید توسعه می­دهید و همین طور توسعه خودت را باید ادامه بدهید تا میدان را برای رقبای خودت کم کنی و فرصت­ها را برای خودت افزایش بدهی.

سوال: حداقل تعداد خبری که برای تولید محتوا چقدر است که آن سایت­های دیگر هم بالا بیاید؟

جواب: حداقل محتوایی که باید تولید بشود۳۰۰ مطلب است تا یک سایت بتواند جایگاه اولیه خودش را بگیرد. و بعد از آن بحث­های لینک­های داخلی و خارجی، بک لینک­ها، بحث­های شکل ظاهری، بحث ssl وامثال این­ها مطرح است که بتواند منجر به این بشود که سریعتر آن خروجی­هایتان را بتوانید بگیرید.

سوال: من ssl گرفتم و سبز نشده است. چه کاری باید بکنم؟

جواب: این بحث­های سبز نشدن ssl، همان روشی که مهندس تالیا گفتند، نگاه کنید و خطا را ببینید و (Mixed Content) خودتان را ببینید که چیست؟ آن را باید برطرف کنید. حالا اگر خودتان نمی­توانید پیدا کنید بسپارید به ما که آن را برای شما برطرف کنیم و ایرادش را مرتفع می­کنیم. اساسش این است که شما ببینید که چه چیزی است که در محتوای شما میکس شده و آن را اصلاح کنید و به چیز دیگری نیاز ندارد.

سوال: درمورد برنامه­هایی که روی سایت می­ریزید.

جواب: روی سایت­تان کلاً چند تا برنامه دارید. ssl که برنامه نیست، برنامه کپی هم که به شما می­دهیم که روی سایت­هایتان نصب نمی­شود، یعنی اصلا نصب شده نیست، یک هسته مرکزی و یک سرور مرکزی است که مخصوص این کار طراحی شده و کاملاً Special  طراحی شده و بابت این کپی­هایتان استفاده می­شود. تنها چیزی که شما نیاز دارید روی سایت­هایتان نصب بشود یک برنامه مدیریت لینک­های داخلی و خارجی است که ما داریم برنامه آن را آماده می­کنیم و یک برنامه افزونه سئو هست که لازم دارید و به بقیه تقریباً نیاز ندارید. حالا ads Advance که برای این که بتوانید تبلیغات­تان را در بین مطالبتان بگذارید خوب است. غیر از این به بقیه خیلی نیازی ندارید یا مگر فرمی، چیزی بخواهید بگذارید. تمام پلاگین­ها و ماژورهایی که لازم است و افزونه­هایی که لازم است در سایت­تان نصب بشود در مجموع ۳، ۴ تا نمی­شود، لطفاً افزونه­های دیگر نصب نکنید. حتی به فایل منیجر هم نیاز ندارید که شما همه روی سایت­هایتان فایل منیجر نصب است. شما مثلاً به آمار نیاز ندارید و به زودی به شما یک برنامه آمار قوی می­دهیم که نیاز ندارید و می­تواند مستقل ازسایت شما باشد. و خیلی چیزها را نیاز ندارید و همه اینها را نصب کردید و سایت­های خودتان را پورت های بازش را زیاد می­کنید و احتمال آسیب به سایت شما زیاد می­شود.

سوال: در هر دسته چند تا مطلب مجاز است که بگذاریم؟

جواب: هر چندتایی، محدودیتی ندارد.

سوال: محتوای داخلی که خطا  می­دهد.

جواب: باید آن خطا را طبق آموزش­ها برطرف کنید که آموزش­هایش را گفتیم.

سوال: مطالب قدیمی را باید ویرایش کنیم و بعد کپی کنیم؟

جواب: نه نیازی به ویرایش نیست. مطالب قدیمی را می­توانید همانطور مستقیم کپی کنید.

سوال: برای لینک گذاشتن در شبکه های اجتماعی.

جواب: برای لینک گذاشتن در شبکه های اجتماعی افزونه­ای به نام جت پک (jet Pack)  هست که ما این را معرفی کردیم و گفتیم که کسی که خواست می­تواند خودش نصب کند و اگر نتوانست بگوید ما برایش نصب کنیم. و این اتومات هر مطلبی که برای یک سایت شما برود به طور اتومات روی شبکه­های اجتماعی که دارید برای انتشار می­دهد.

سوال: کلمات سایت­های انگلیسی را هم باید مثل فارسی بزنیم؟

جواب: بله باید در بیاورید.

سوال:  مطالبی که اول گذاشتیم گوگل جایگاه نداده آیا با همان فوکوس کیوردها دوباره بنویسیم؟

جواب: ایرادی ایجاد نمی­کند. فوکوس کیورد (Focus Keyword) فقط من باب این است که شما را راهنمایی کند که چطور یک مطلب را بنویسید تا بتوانید خروجی­های خودتان را بگیرید و مطالب­تان را با کیفیت بهتری بنویسید. این در واقع به عنوان فوکوس کیورد (Focus Keyword) است.

سوال: نامک­ها باید انگلیسی باشد؟

نامک­ها بهتر است که انگلیسی باشد، تأثیر بهتری دارد ولی فارسی هم باشد مشکلی ایجاد نمی­کند.

سوال: عنوان اگر تکراری باشد مشکلی ایجاد می­کند؟

عنوان اگر تکراری باشد خطا است، مطلب اگر در یک سایت تکراری باشد خطا است، این نباید باشد.

ـ کپی مطالب به ذاته موثر است حتی اگر مطلب ۳ خطی باشد، چون وقتی تعداد مطالب یک سایت شما افزایش پیدا می­کند، شما به راحتی می­توانید با برنامه­های لینک ساز، لینک­های داخلی خیلی زیادی بگیرید یا لینک­های خارجی خیلی زیادی از آن بگیرید و این کمک می­کند به این که خیلی جایگاه­های شما بهبود پیدا بکند.

ـ در مورد لینک­ها، این جور می­خواهم توضیح بدهم که شما دو جور لینک خیلی مهم دارید یا لینکی که از خارج به سایت شما می­آید یا لینک­هایی که از داخل سایت شما به یک صفحه داده می­شود. از خارج به آن بک لینک می­گوییم یعنی از یک سایت دیگر به سایت شما داده بشود. این از ۱۰ تا یا ۹ سایت خودتان باشد، ۲۰ تا سایت خودتان باشد ارزش دارد، اگر از سایت­های خیلی قوی هم باشد ارزش دارد اما به شرط این که این لینک­ها از محتوای درونی آن سایت به صفحات شما انتقال پیدا کند یا نهایت بگوییم پایین صفحات آن قسمت منبع به شما لینک بدهد. اگر در سایت بارها، در بنرهای تبلیغاتی و امثال این­ها باشد گوگل خیلی برای آن ها ارزش قائل نمی­شود.

ـ لینک­های داخلی که دست خودتان است. لینک­های داخلی هم در این که یک صفحه جایگاه پیدا کند بسیار موثر است. گفتم برای این که لینک­های داخلی خوبی بگیرید جایگاه­هایتان را که بعد از یک ماه، دوماه گرفتید بر اساس جایگاه­هایتان، به آن صفحه­ای که جایگاه گرفته و آن کلمه­ای که جایگاه گرفته به نسبت آن لینک بدهید تا مرتبط باشد و جایگاه­هایتان بهتر شود و خروجی­هایتان افزایش پیدا کند. پس این در موقع لینک­ها، امیدوارم که به شما کمک کند تا خروجی­هایتان بهبود پیدا کند.

ـ اول از همه این که دو تا دسته تکراری نمی­شود، یک چیز آن باهم دیگر فرق می­کرده که این دسته­ها ایجاد شده است اما اگر هم باشد قاعدتاً باید یک دسته بماند و آن دسته دیگر عملاً تکراری است و عنوانش Duplicated  است و مشکل ساز می­شود و بهتر است که یکی را ویرایش کنید و یک پسوندی، پیشوندی چیزی به آن اضافه کنید که متفاوت بشود.

ـ دسته و کلید واژه کانونی شبیه هم باشند، هیچ مشکلی ندارد اصلاً ربطی به هم ندارد. شما وقتی دارید یک عنوان می­نویسید دسته­ها را باید از دسته­هایی انتخاب کنید که کلماتش داخل عنوان آمده باشد بهتر است که این طوری باشد. کلید واژه­های کانونی هم باید در دسته و در عنوان دیده بشود. این یک چیز منطقی است.

سوال: ذکر منبع نیاز است که بنویسیم؟

جواب: با خودتان است. می­توانید بنویسید و می­توانید ننویسید. هر کدام که خروجی­های متفاوت می­دهد و دو تا استراتژی متفاوت است.

امیدوارم که این آموزش برای شما کافی باشد و بتوانید از آن استفاده و بهره کافی ببرید و انشاءالله در فرصت­های دیگر بتوانیم در مورد بحث­های سئو و بحث­های مرتبط با فنی بیشتر بتوانیم با شما صحبت کنیم تا خروجی­هایتان را بهبود بدهید. فقط ۴ تا اصل را یادتان باشد: محتوا، محتوا، محتوا و محتوا. دوم: ssl سوم: لینک­های داخلی و خارجی و بک لینک­ها چهارم: شکل ظاهری سایت. این چهار تا اصل ساده را در ذهنتان داشته باشید، خیلی پراکنده نکنید، خیلی نمی­خواهد الان درگیر وب مستر و بحث­های فتوشاپ و واتر مارک و از این جور چیزها بشوید. به همین ۴ تا اصل بچسبید تا خروجی­هایتان بهبود پیدا کند و بتوانید بهترین جایگاه­ها را بگیرید. موفق و پیروز باشید.

برای ارتباط و دریافت مشاوره از استاد نظام پرور می توانید با شماره ذیل تماس حاصل نمایید:

مشاور تجاری و برندسازی

فایل صوتی توضیحات استاد نظام‌پرور، مدیر توسعه کسب‌و‌کار و مشاور امور صادراتی گروه شرکت‌های آراد را می توانید در همین قسمت بشنوید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید