, ,

آسان ترین روش انتخاب محصول برای تجارت

ظرفیت های تجاری شهر و منطقه خود را بشناسید. تجارت از قدیم الایام مهمترین مسیر اقتصادی ثروتمندان هر عصر و دوره ای بوده است.
در گذشته که تلفن و اینترنت و ماشین و تکنولوژی نبود تجارت ها به این صورت انجام می گرفت که شخصی تعدادی شتر مهیا می کرد و از شهری که در آن زندگی می کرد کالاها و اجناسی را بر روی شترها بار می کرد و برای خود یک مسیر تجاری مشخص می کرد.
مسیری که اغلب به صورت چرخشی بود و یا به صورت رفت و برگشتی انجام می شد.
در این مسیر حرکت می کرد و اجناسش را می فروخت و اجناس جدیدی می خرید.

? مثلا از تهران در جاده سمنان و شاهرود و سبزوار و نیشبابور به سمت مشهد حرکت می کرد و از تربت حیدریه و گناباد و قائن و طوس و یزد و اصفهان و کاشان و قم به سمت تهران باز می گشت.
و یا اینکه از همان راهی که می رفت بر می گشت.

? از تهران اجناسی را بار شترها می کرد و بخشی از آن ها را در سمنان می فروخت و مجدد محصولاتی از سمنان بار شترها می کرد و به شاهرود که می رسید بخشی از بار را می فروخت و اجناسی از شاهرود می خرید و بار می کرد و همینطور ادامه می داد و در آخر که به تهران می رسید اجناس شهرهای دیگر را برای همشهری هایش می آورد و در این بین در معاملاتی که انجام می داد سود می کرد.
در حقیقت تاجر در هر شهری نگاه به ظرفیت های تولیدکنندگان آن شهر می کرد و با توجه به آنچه خوب و مرغوب تولید می کردند می خرید.

? هر شهری که کاروان های تجاری بیشتری از آن عبور می کرد وضعیت اقتصادی بهتری داشت چرا که هم نیازهایشان از شهرهای دیگر می رسید و هم تولیدات آنها را می خرید.
در حقیقت تاجران در نقش بادهایی بودند که گرده های گل را جابجا می کردند و بدین وسیله روزی مردم بین یکدیگر می گشت.

? امروز هم همین است.
با این تفاوت که دیگر یک تاجر، شهر به شهر حرکت نمی کند و به کمک سایت اینترنتی و کانال تلگرامی که دارد در محل کارش می نشیند و با پاسخ دادن به تلفن و ملاقات حضوری همان عمل را انجام می دهد.

? آنچه مهم است اینست که اگر می خواهید تجارتتان رشد شدیدی داشته باشد باید ارائه کننده کالایی باشید که در شهر و منطقه خودتان تولید شود و مرغوب باشد.
حتی اگر می خواهید صادرات خوبی به جهان داشته باشید باید بر روی محصولی کار کنید که کشور ما در آن محصول حرفی برای گفتن داشته باشد.

? بسیاری از کسانی که وارد تجارت می شوند و آنچنان که باید ثروتمند نمی شوند ایرادشان اینست که محصولی را برای تجارت بر می گزینند که فاصله تامین کنندگان و تولیدکنندگانش از خودشان دور است و همین موضوع لطمات زیادی به آن ها می زند.
اگر خودتان تولیدکننده و تامین کننده محصولی هستید که خیالتان از بابت تامین جنس راحت است اما اگر تجارت می کنید و تولیدکننده نیستید تا حد امکان سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که تولیدکنندگانش دم دستتان باشند.

 

نیاز کسب و کارها به مشاوره

⚠️ همواره کسب و کارها نیازمند مشاوره هایی هستند که اگر انجام نشود موجب می شود تا یک خطا و اشتباه سال ها باشد اما دیده نشود.

⚠️ بسیاری از تولیدکنندگان و تاجران به دلیل اینکه از نظر مالی در جایگاه بالاتری نسبت به سایر مردم هستند خود را از مشاوره با صاحبان فن بی نیاز می بینند و همین تکبر موجب می شود رشدی که می توانند ده ها برابر بیشتر داشته باشند را از دست بدهد.

⚠ در صورتی که احساس کردید نیازمند همفکری با کسانی هستید که بتوانند کمی در رشد بیشتر مجموعه شما داشته باشند بر روی کمک ما حساب کنید.

 

در تجارت بر روی محصولات نیاز مردم کار کنید.

? شما در تجارت بر روی هر محصولی که بخواهید می توانید کار کنید.
اگر کارخانه دار هستید که بالطبع می بایست بر روی محصولی کار کنید که خود تولید می کنید اما اگر کارخانه دار نباشید و بخواهید خودتان تجارتی راه بیاندازید بر روی هر محصولی می توانید.
جالب است بدانید اینقدر فکر مردم در صف استخدام ها و کارگری و کارمندی و مغازه داری و مشاغلی از این دست است که شما هر تجارتی هم راه بیاندازید ثروتی چند ده برابر کارمندان و کارگران و مغازه داران بدست خواهید آورد.
اما با همه این وجود اگر هنوز تجارت را شروع نکرده اید و یا می خواهید تجارت جدیدی راه بیاندازید این پست را دقیق تر بخوانید.

? تمام محصولات تجاری جهان را در ۳ گروه می توان تقسیم کرد.
? دسته اول محصولاتی که نیاز مردم نیستند و اگر بخواهیم آن محصول را بفروشیم باید نیازسازی کنیم و سپس بفروشیم.
اگر نیازسازی نکنیم ممکن است کسی نفهمد که این محصول برایش نیاز است و باید آن را بخرد.

? دسته دوم محصولاتی هستند که نیاز هستند اما در ایامی که انسان پول داشته باشد.
مثلا وقتی ما پول داشته باشیم مبل می خریم و اگر نداشته باشیم نمی خریم.
اگر پول داشته باشیم خانه می سازیم و اگر نداشته باشیم نمی سازیم.
این قسم از محصولات نیاز مردم هستند اما وقتی پول نباشد به راحتی از سبد خرید مردم کنار می روند.

? دسته سوم محصولاتی هستند که نیاز به آن قطع نمی شود و اگر قطع شود یعنی شرایطی پیش آمده که انسان ها در حال مرگ هستند مثل نان و برنج و مرغ و گوشت و …

⛑ توصیه ما اینست که بر روی محصولاتی کار کنید که نیاز مردم به آن ها بیشتر باشد.
برای درک این موضوع و نیز با توجه به شاخصه های دیگری که در انتخاب محصول بیان کردیم کافیست جدولی برای خود درست کنید که در قسمت عمودی آن محصولات پیشنهادی تان را بنویسید.
در قسمت افقی سه حالت پولداری، حالت متوسط و فقیری مردم را قرار دهید و به نیاز مردم به هر محصول در حالت های مختلف اقتصادی شان نمره ای از ۲۰ بدهید.
بعد از آن بیایید و وضعیت اقتصادی کشورمان را بررسی کنید که در کدام گروه قرار دارد.
اگر در فکر صادرات هم هستید وضعیت اقتصادی مردم کشورهایی که جامعه هدف صادراتی تان هستند را بررسی کنید.
با در نظر گرفتن این جوانب در کمتر از یک روز می توانید آنالیزی منطقی نسبت به محصولی که می خواهید انتخاب کنید بدست می آورید.
البته یادتان نرود که هر محصولی که خواهان بیشتری دارد یقینا فعالان بیشتری دارد و سختی اش بیشتر است و یقینا پول بیشتری هم در آن نهفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید