, , , , ,

آداب معاشرت در تجارت

من فاطمه جعفری مشاور تجاری آرادبرندینگ هستم.

برای مشاوره رایگان با آراد برندینگ عدد ۲ را به ۰۹۱۲۰۱۴۴۵۳۶ ارسال نمایید.

بازخورد و برخورد دو تکنیک است ک در تجارت بسیار حائز اهمیت است.
برخورد راهی برای سرکوب دیگری است.
این تکنیک مخاطب شما را ناراحت می‌کند و شما به دو دلیل آن را به کار می‌گیرید؛ یا می‌خواهید سرکوب کنید تا اتفاقی که شما می‌خواهید، رقم بخورد، یا ندانسته و به‌ اشتباه از تکنیک سرکوب استفاده می‌کنید، با اینکه به آن فرد نیاز دارید.

سمینار صادراتی گروه شرکت های آراد

وقتی با گفتن جمله‌ای با مخاطب برخورد می‌کنید، به این دلیل است که می‌خواهید دیگر کارش را تکرار نکند، اگر ناراحت هم شد، اهمیتی ندارد؛ مثل زمانی که با فرزندتان برخورد می‌کنید.
بازخورد داستان متفاوتی دارد، در بازخورد طوری با مخاطب صحبت می‌کنید که بفهمد شما از این حرکت او ناراحت شدید و عذرخواهی کند و بعد مسیرتان را ادامه می‌دهید.
هرگاه خواستید رابطه‌ای را قطع کنید، مثلا طرف مقابل مزاحم است، رقیب است یا بیهوده زنگ می‌زند و قیمت می‌گیرد، شما هم دیگر حوصله ندارید که جواب او را بدهید و از او انتظار سود هم ندارید، از تکنیک برخورد استفاده می‌کنید، اما اگر فکر می‌کنید شاید این فرد روزی مشتری شما بشود و پول بدهد، با او نرم رفتار کنید و از تکنیک بازخورد استفاده ‌کنید؛ به او بفهمانید که رفتارش زشت است، اما به‌گونه‌ای که او باز هم با شما همراه باشد.
پس هر جایی برخورد نمی‌کنیم، هر جایی هم بازخورد نمی‌کنیم.

من فاطمه رضوانی مشاور تجاری آرادبرندینگ هستم.

برای مشاوره رایگان با آراد برندینگ عدد ۲ را به ۰۹۱۲۰۱۶۹۵۱۴ ارسال نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *